شناسه خبر:63133
1401/9/8 11:10:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز کردستان از مشترکان استان در بخش‌های مختلف خواست برای بهینه‌سازی موتورخانه به‌صورت رایگان و با کمک شرکت گاز اقدام کنند.

احمد فعله‌گری روز دوشنبه اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران همسو با سیاست‌های کلان وزرات نفت مبنی بر بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا، اصلاح و بهینه‌سازی رایگان موتورخانه ادارات، مشترکان بخش خانگی، تجاری، آموزشی و مذهبی را در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: مشترکانی که سیستم موتورخانه مرکزی گرمایشی دارند در سامانه www.Goc.nigc.ir درخواست اصلاح موتورخانه خود را ثبت کنند تا نسبت به بررسی وضعیت فنی آنها و بهینه‌سازی سیستم به‌‌صورت رایگان اقدام شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: با اختصاص و پرداخت هزینه‌های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران، سیستم موتورخانه مشترکان در بخش‌های سرویس و تنظیم مشعل، عایق‌کاری تأسیسات و نصب دستگاه ضد رسوب مغناطیسی ارزیابی، اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود.

فعله‌گری با اشاره به اینکه مهلتی برای ثبت‌نام در سایت مذکور در نظر گرفته نشده است، یادآور شد: بهینه‌سازی موتورخانه‌ و تأسیسات آن، ضمن کاهش آلایندگی هوا، مصرف گاز طبیعی را نیز حدود 10 درصد کمتر می‌کند بنابراین مشترکان از فرصت ایجاد شده برای شرکت در این طرح رایگان استفاده کنند.

وی خواستار مصرف بهینه گاز طبیعی با توجه به در پیش بودن فصل سرما شد و تأکید کرد: مشترکان در کنار مصرف صحیح سوخت، هنگام استفاده از وسایل گازسوز نسبت به رعایت موارد ایمنی اهتمام لازم را داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

در حال حاضر، 32 شهر و یک هزار و 485 روستای کردستان با ضریب نفوذ 100 درصد جمعیت شهری و 98 درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شرکت گاز هستند.

 

شناسه خبر 63133