شناسه خبر:63136
1401/9/8 11:17:09

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تفرش گفت: 123 هزار رأس دام در این شهرستان امسال علیه انواع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن‌سازی شدند.

رضا رضایی روز دوشنبه افزود: این دام‌ها در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و دام علیه بیماری‌هایی ازجمله تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز (تب مالت)، هاری و آبله واکسینه شدند.وی ادامه داد: 116 هزار رأس از مجموع این دام‌ها توسط بخش دولتی و خرید خدمت توسط بخش خصوصی به‌صورت رایگان علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن‌سازی شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: همچنین در راستای شناسایی و معدوم‌سازی دام‌های سنگین مبتلا به بیماری سل و بروسلوز در این شهرستان، تست سل و آزمایش خون امسال روی 175 رأس دام انجام شده‌ است.

رضایی گفت: تست مشمشه نیز امسال برای ردیابی این بیماری در شهرستان تفرش روی 130 عدد اسب انجام و به آزمایشگاه‌ مرجع ارسال شد که در این آزمایش‌ها مورد مثبتی از بیماری گزارش نشده‌ است.

وی ادامه داد: 6 هزار رأس دام سبک و سنگین و 11 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در مناطق کم‌برخوردار برای مقابله با انواع انگل‌های دامی ازجمله کنه، جرب و کک و پیشگیری از بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو و بیماری لامپی اسکین به‌صورت رایگان سم‌پاشی و ضد عفونی شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تفرش گفت: 270 لیتر سم برای ضد عفونی و سم‌پاشی جایگاه دام و بدن دام‌ها در این شهرستان مصرف شده‌ است.

شناسه خبر 63136