شناسه خبر:63178
1401/9/9 09:10:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: بیست‌وچهارمین تمرین (مانور) سراسری «زلزله و ایمنی» صبح روز سه‌شنبه به‌صورت هم‌زمان در دو هزار و 500 مدرسه این استان برگزار شد.

«محمود نقوی» روز سه‌شنبه اظهار کرد: آشنایی بهتر و دقیق دانش‌آموزان با نحوه صحیح پناه گرفتن و حفظ ایمنی و همچنین خروج ایمن از محل در هنگام وقوع زلزله، از مهم‌ترین اهداف این مانور تمرینی است که در جریان برگزاری با حضور کارشناسان مربوطه این آموزش‌ها به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
وی اظهار کرد: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ازجمله دیگر اهداف اجرایی بیست‌وچهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.
نقوی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های طبیعی در کنار آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌های آموزش‌وپرورش گنجانده شده است و محتواهای مناسبی در این زمینه تهیه شده و موجود است و باید به‌صورت جدی‌تر دنبال شوند.
وی ادامه داد: این مانور با شعار «مدرسه ایمن جامعه تاب‌آور» با مشارکت دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان آموزشگاه‌های استان برگزار شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: سرعت عمل و افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان از ویژگی‌های مهم مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.

شناسه خبر 63178