شناسه خبر:63186
1401/9/9 09:17:54

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: تورم و عدم پرداخت آورده توسط متقاضیان مسکن ملی در شهرستان نهاوند این پروژه را با چالش مواجهه کرده است.

علیرضا نثاری اظهار کرد: پروژه مسکن ملی، یک پروژه متقاضی‌محور است و عمده اعتبارات این پروژه از طریق متقاضیان باید تأمین شود.
وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه در شهرستان نهاوند از بین متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند، تاکنون 365 نفر واجد شرایط هستند که با همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان سه قطعه زمین در شهرک شهید حیدری به این پروژه اختصاص داده شده است.
نثاری ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبار این پروژه‌ها از محل آورده متقاضیان و تسهیلاتی که بانک‌ها به متقاضیان پرداخت می‌کنند، است؛ ما در شهرستان تلاش می‌کنیم هزینه تمام‌شده به نفع متقاضیان باشد.
وی افزود: درحال حاضر این پروژه در شهرستان در مرحله اسکلت است و اسکلت این پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درمجموع پروژه مسکن ملی در شهرستان تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند بیان کرد: درحال حاضر شرایط تورمی در کشور حاکم است و این تورم شامل مصالح ساختمانی نیز می‌شود و همچنین متقاضیان نیز به‌موقع اقساط آورده خود را واریز نمی‌کنند که پیشرفت این پروژه را کُند و با چالش مواجهه کرده است.
نثاری یادآور شد: بنیاد مسکن به متقاضیان در شهرستان برای پرداخت اقساط آورده‌شان پیامک ارسال می‌کند، اما تاکنون 145 نفر آورده خود را واریز نکرده‌اند و همین هم این پروژه را معطل کرده ‌است.
وی تأکید کرد: علاوه‌بر آورده متقاضیان مقرر شده که 300 میلیون تومان تسهیلات به هر متقاضی مسکن ملی پرداخت شود که این تسهیلات براساس پیشرفت فیزیکی کار و به‌صورت مرحله‌ای پرداخت می‌شود که بانک مسکن در شهرستان نیز تاکنون برای پرداخت تسهیلات مورد نظر نهایت همکاری لازم را داشته است.
رئیس بنیاد مسکن نهاوند اضافه کرد: درحال حاضر با توجه به پیشرفت این پروژه در شهرستان هر متقاضی مجوز برداشت 60 میلیون تومان از این تسهیلات را دارد و اگر شرایطی فراهم شود که بانک اجازه برداشت کل این تسهیلات را بدهد و متقاضیان نیز آورده خود را به‌موقع واریز کنند، به‌طور قطع پیشرفت کار در این پروژه بیشتر خواهد شد.
نثاری در پایان به اجرای پروژه مسکن ملی در محل پروژه‌های نیمه‌کاره مسکن مهر شهرهای فیروزان، گیان و برزول اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه نیز متقاضیان ابتدا باید در بانک مسکن افتتاح حساب کنند که تاکنون در شهر فیروزان 122 نفر، شهر گیان 50 نفر و در شهر برزول 16 نفر افتتاح حساب را انجام داده‌اند.

شناسه خبر 63186