شناسه خبر:85182
1403/5/4 15:30:42

حزب‌الله لبنان نیمه‌شب گذشته اعلام کرد که یگان پدافند هوایی آن موفق شده است، برای چندمین بار جنگنده‌های اسرائیلی را از آسمان جنوب لبنان فراری دهد.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که با موشک‌های ضدهوایی، جنگنده‌های اسرائیلی را که وارد حریم هوایی جنوب لبنان شده بودند را وادار به خارج شدن از این حریم کرد.رسانه‌های لبنانی و فلسطینی از جمله خبرگزاری معا و لبنان آن، نوشتند که حزب‌الله از سلاحی جدید برای عقب‌راندن جنگنده‌های اسرائیلی استفاده می‌کند. حزب‌الله لبنان بدون اشاره به نوع موشک‌های مورد استفاده علیه جنگنده‌های متجاوز، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شریف آن‌ها، رزمندگان مقاومت اسلامی در یگان‌های پدافندی، با شلیک موشک‌های ضد هوایی، جنگنده‌های رژیم اشغالگر را که وارد حریم هوایی لبنان در منطقه جنوبی شده‌ بودند، مجبور به عقب‌نشینی و بازگشت به پشت مرزهای لبنان کردند».

چند هفته پیش نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از فراری دادن جنگنده‌های متجاوز به جنوب لبنان خبر داده و تاکید کرده بود که یگان‌های پدافند هوایی مقاومت اسلامی با موشک‌های زمین به هوا با جنگنده متجاوز اسرائیلی که حریم هوایی جنوب لبنان را نقض کرد، مقابله کرده است.

شناسه خبر 85182