شناسه خبر:63202
1401/9/10 08:45:45
رئیس حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه خبر داد:

عدم میزبانی تالاب هشیلان از پرندگان مهاجر

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرمانشاه با اشاره به چالش کم‌آبی، از عدم میزبانی تالاب هشیلان از پرندگان مهاجر در سال جاری خبر داد.

محمدحسین فلاحتی اظهار کرد: تالاب هشیلان هرساله در آخرین ماه پاییز مقصد پرندگان مهاجر بسیاری است، اما امسال با گذشت چند روز از آغاز ماه آذر، هنوز خبری از حضور همیشگی میهمانان زمستانی در این تالاب نیست.
وی افزود: تنها تعداد اندکی حواصیل و لک‌لک در اطراف تالاب هشیلان و رودخانه قره‌سو مشاهده شده است که این تعداد نیز باقی فصل زمستان را در اطراف سدهای مناطق گرمسیری استان مانند سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین سپری می‌کنند.
رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: خشک‌سالی‌های اخیر و برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی خط قرمز را رد کرده و بارندگی‌های اخیر تنها تأثیر اندکی در احیای تالاب هشیلان داشته است.
فلاحتی عنوان کرد: اگر بارش‌ها ادامه داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که تا دو ماه آینده این تالاب به‌صورت کامل احیا و پذیرای پرندگان بیشتری باشد، مهاجرت پرندگان به تالاب هشیلان معمولاً از اوایل آذرماه آغاز می‌شود و تا پایان این ماه ادامه دارد.
وی درخصوص تالاب هشیلان خاطرنشان کرد: تالاب هشیلان در 26 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه در مسیر جاده کرمانشاه به روانسر قرار دارد، این تالاب زیستگاهی مناسب برای پرندگانی مثل لک‌لک، حواصیل، بوتیمار، مرغابی غاز خاکستری و انواع اردک به‌شمار می‌رود.

شناسه خبر 63202