شناسه خبر:63223
1401/9/10 09:14:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: 350 فضای آموزشی از بدو تأسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز با یک هزار و 600 کلاس درس در این استان احداث شده است.

جلال حمره روز چهارشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان ایلام همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان از سال 78 تشکیل شده و در این مدت نسبت به کل مدارس موجود 30 درصد مشارکت ساخت داشته اند.
وی گفت: امسال 390 مدرسه استان با یک هزار و 128 کلاس درس استانداردسازی و به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مجهز شده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه مردم استان فرهنگ مشارکت بالایی در راستای ساخت مدارس دارند، یادآور شد: در ایام کرونا در پویش‌های مردمی آجر به آجر وزارت و سازمان نوسازی مدارس کشور، استان ایلام همیشه بین ادارات اول تا سوم در کشور بوده که نشان از مشارکت‌پذیری و توجه مردم به آموزش و پرورش است.
حمره با اشاره نقش بی‌بدیل بانوان در ارتقای سطح مشارکت‌های مردمی در مدرسه‌سازی، گفت: با توجه به فعالیت شورای بانوان در مرکز استان، در سطح شهرستان‌ها نیز شورای مشابهی تشکیل شود.
وی با قدردانی از تمامی خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز استان، یادآور شد: خیرین مدرسه‌ساز با اهتمام و همدلی همواره در ساخت مدارس از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.
وی ادامه داد: مجمع خیرین ایلام در راستای ساخت فضای‌های آموزشی به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار اهتمام ویژه‌ای دارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام بیان کرد: در ایلام بخش مهمی از ساخت و ساز دو دهه انجام و در این راستا تاکنون 35٠ فضای اموزشی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز احداث شده که از این تعداد 44 فضای اموزشی توسط بنیاد برکت ساخت شده است.
حمره افزود: تا پایان سال جاری 37 پروژه با 14٠ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه‌سازی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 43 پروژه مدرسه‌سازی در دست اجرا می‌باشد که از این تعداد 3٠ طرح با 13٠ کلاس درس با مبلغ 56 میلیارد تومان با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

شناسه خبر 63223