شناسه خبر:63317
1401/9/13 11:35:16

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: یک‌هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار فرهنگی و تاریخی استان مرکزی در سفر رئیس‌جمهور تصویب شده است.

فرزاد مخلص‌الائمه در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان مرکزی افزود: حجم اقدامات نیمه‌تمام و باقی‌مانده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به اندازه‌ای است که چنانچه دولت سالیان سال در این بخش هزینه کند، پاسخگو نیست.
مخلص‌الائمه گفت: با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به‌ویژه درخصوص مدل‌های جدید جذب سرمایه و مشارکت بخش غیر دولتی گفت‌وگوهایی داشتیم و در دولت نیز تصمیمات مهمی گرفته شد و روند درحال پیگیری است.
وی ادامه داد: امید است بتوانیم با مشارکت عمومی اقشار مختلف مردم به‌ویژه بخش خصوصی و تعاون در راستای توسعه بخش گردشگری و مرمت برخی آثار فرهنگی که می‌تواند منافع اقتصادی به همراه داشته باشد، گام‌های مؤثری برداریم.
مخلص‌الائمه با اشاره به سفر دوروزه وزیر میراث فرهنگی به استان مرکزی، گفت: از موزه درحال ساخت اراک و منطقه گردشگری گردو در اراک بازدید شد و به‌طور تقریبی بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به حوزه گردشگری استان مرور و تصمیمات خوبی گرفته شد.
وی با اشاره به مسائل مربوط به حوزه میراث فرهنگی، افزود: دستورات لازم برای حل مسائل مربوط به حوزه میراث فرهنگی و اوقاف صادر شد و از نزدیک در شرایط مربوط به اختلافات بین دستگاه‌های متعدد متولی گردشگری و میراث قرار گرفتیم و امیدواریم این سفر ظرفیت پُربرکتی برای استان مرکزی باشد.

شناسه خبر 63317