شناسه خبر:63354
1401/9/14 08:55:17

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام از صدور بیش از 790 هزار پروانه عبور بار ترافیکی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

حسنی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 793 پروانه عبور بار ترافیکی در استان ایلام صادر شده است.
وی افزود: اقدام به حمل بار بیش از ظرفیت مجاز از سوی برخی رانندگان حامل کالا، علاوه بر تخریب رویه آسفالت موجب کاهش عکس‌العمل راننده در کنترل وسیله نقلیه شده و زمینه را برای وقوع تصادفات جاده‌ای فراهم می‌کند.
معاون حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: با تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان باری در محورهای حوزه استحفاظی ایلام، کشف اضافه تناژ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
حسنی گفت: به‌منظور ارتقای ایمنی و عبور و مرور با همکاری و مشارکت اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان و پلیس راه و استقرار گشت‌های مشترک سیار و ثابت، ظرفیت و مهار صحیح و ایمن محموله‌های ناوگان کنترل شده و به تخلفات رانندگان رسیدگی و خسارت وارده به راه دریافت گردد.
وی افزود: یکی از عوامل تخریب رویه آسفالت جاده‌ها و بناهای فنی، حمل و نقل بار بیش از حد مجاز است و گشت‌های تخلفات اضافه تناژ با رصد کردن جابه‌جایی کالا توسط ناوگان باری از این امر جلوگیری می‌کند.

شناسه خبر 63354