شناسه خبر:63450
1401/9/16 08:54:10

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به وجود 6 هزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان و ضرورت تسریع در انسداد این چاه‌ها گفت: با توجه به بحران خسکسالی، این تعداد چاه یک تهدید جدی برای توسعه کرمانشاه محسوب می‌شود.

«منوچهر فخری» در نشست قرارگاه عملیاتی آب شرب که در سرسرای استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: همچنین 12 هزار حلقه چاه مجاز در سطح استان وجود دارد که تنها 2 هزار و 500 حلقه آن دارای کنتور است.
وی در ادامه از شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خواست بر اساس یک برنامه مشخص بقیه چاه‌های مجاز استان را تا پایان سال کنتورگذاری و بر نحوه مصرف آب این چاه‌ها نیز نظارت جدی اعمال کند.
فخری همچنین با اشاره به مشکلات جدی باغات منطقه کندوله و خطر خشکیدگی آنها، از شرکت آب منطقه‌ای استان خواست از طریق رایزنی با وزارتخانه مربوطه راهکارهایی برای تامین آب شرب این باغات را در دستور کار قرار دهد و آن را با جدیت پیگیری کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از اتمام عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب مخزن جمهوری شهر کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد: هفته آینده این پروژه که یکی از پروژه‌های مهم تامین آب شرب شهر کرمانشاه است، به اتمام برسد.
فخری همچنین افزود: تعدادی از خانه‌های شهرک کرناچی کرمانشاه به دلیل قرار گرفتن در بستر و حریم رودخانه قره سو در معرض آسیب جدی هستند.
وی از شرکت آب منطقه‌ای استان به عنوان مسئول حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها خواست خانه‌هایی که در این محدوده قرار دارند را مشخص کند و جهت اقدام قانونی به دستگاه‌های ذی ربط معرفی نماید.

شناسه خبر 63450