شناسه خبر:63476
1401/9/16 09:32:20

سپهرغرب، گروه خبر: مطابق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرآیند شناسایی، معاینه اولیه، ارزیابی و تعیین داروی مصرفی در بین بیماران SMA در استان کردستان انجام شد.

اسعد فتحی‌پور، ضمن اعلام این خبر گفت: بیماری SMA (spinal muscular atrophy) یک بیماری عصبی عضلانی است که آن را با نام‌های بیماری آتروفی عضلانی نخاعی و وردینگ هافمن نیز می‌شناسند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت بیمار مبتلا به SMA در استان شناسایی و در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ثبت شده است، گفت: بر اساس تصمیمات متخذه معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به‌عنوان قطب دانشگاه علوم پزشکی کردستان(دانشگاه قمر) انتخاب شده و مسئولیت ارزیابی و تعیین نوع، تحویل و توزیع داروی رایگان برای بیماران استان را بر عهده دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: بر این اساس در آبان ماه جاری تمام بیماران SMA کردستان توسط فوکال پوینت برنامه (فوق تخصص مغز و اعصاب) در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی معاینه و ارزیابی و نوع داروی مصرفی تعیین و به وزارت بهداشت ارسال شده است.

شناسه خبر 63476