شناسه خبر:63564
1401/9/19 09:38:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از امحای بیش از پنج هزار کیلوگرم فرآورده‌خام دامی غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

حسین وثوقی‌کیا اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و 550 مورد بازرسی از واحدهای عرضه و تولید مواد خام دامی شهرستان اسدآباد توسط دامپزشکی انجام گرفته که در این بازدیدها بیش از پنج هزار کیلوگرم مواد خام دامی خارج‌شده از مصرف کشف، ضبط و امحا شده است.
وی افزود: طی چهار هزار و 550 مورد بازرسی‌های کارشناسان در دو شیفت صبح و بعدازظهر از واحدهای عرضه و تولید مواد خام دامی شهرستان از ابتدای سال تاکنون یک واحد عرضه و تولید مواد خام دامی با هماهنگی دادستانی پلمپ و 37 واحد نیز به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.
وثوقی‌کیا خاطرنشان کرد: نظارت بهداشتی بر واحدهای درحال فعالیت در سطح شهرستان شامل مراکز عرضه گوشت قرمز و سفید، رستوران‌ها و مراکز طبخ، لبنیاتی، واحدهای تولید خوراک دام جایگاه‌های جمع‌آوری شیر و غیره ازجمله برنامه‌های نظارتی بهداشتی مستمر بوده که توسط این اداره در سطح شهرستان درحال انجام است.
وی در ادامه با بیان اینکه طی مدت فوق 306 مورد نمونه‌گیری مواد خام دامی به‌صورت ماهیانه و سرزده از مراکز بسته‌بندی گوشت مرغ، جایگاه‌های جمع‌آوری شیر، کارخانه‌های تولید خوراک دام و واحدهای لبنیاتی این شهرستان توسط دامپزشکی انجام گرفته است، گفت: پایش و مراقبت بیماری‌های مشترک انسان و دام از طریق نمونه‌گیری شیر از گاوداری‌های صنعتی شهرستان به‌صورت ماهیانه انجام می‌گیرد.

شناسه خبر 63564