شناسه خبر:63631
1401/9/21 08:59:05
مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان:

بیمارستان شهید بهشتی به بهزیستی برگردانده شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: لازم است تمهیداتی برای برگرداندن بیمارستان شهید بهشتی به سازمان بهزیستی اندیشیده شود، چراکه خود توان‌یابان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

محمدمهدی شاهقدمی شامگاه شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ضمن تشکر از توجه ویژه شورا و شهرداری به جامعه توان‌یابان، گفت: همکاری مدیریت شهری با سازمان بهزیستی در ارائه خدمات و تسهیل امور توان‌یابان قابل تقدیر است.
وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت توان‌یابان استان و شهر همدان، اظهار کرد: بیمارستان شهید بهشتی متعلق به سازمان بهزیستی است که برای مدت دو سال مقرر شد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد، اما حدود 14 سال است که به‌عنوان بیمارستان از آن بهره‌برداری می‌شود.
شاهقدمی ادامه داد: لازم است تمهیداتی برای برگرداندن بیمارستان شهید بهشتی به سازمان بهزیستی اندیشیده شود، چراکه خود توان‌یابان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.
مسئول دبیرخانه کمیته مناسب‌سازی استان همدان نیز در این جلسه ضمن اشاره به مشکلات توان‌یابان، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح جامع شهری در دست تدوین است، در این طرح از ضوابط شهرسازی برای افراد توان‌یاب غفلت نشود.
عبدالحسین نوری اضافه کرد: از طریق بازآفرینی در مرکز محلات می‌توان اقدامات مثمر ثمر را برای جامعه هدف معلولین انجام داد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: می‌توانیم با همکاری شهرداری به کمک کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر، پروژه‌های سازمان بهزیستی را به‌صورت مشارکتی اجرا کنیم و این ظرفیت درآمدزایی برای هر دو نهاد خواهد داشت.
وی ضمن درخواست مناسب‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای تردد افراد دارای معلولیت، افزود: تجهیز خودروهای حمل‌ونقل عمومی از ضروریات است که انتظار می‌رود مدیریت شهری در این زمینه اقداماتی داشته باشد.

شناسه خبر 63631