شناسه خبر:63684
1401/9/22 09:08:46

سپهرغرب، گروه خبر: پیکر آیت‌الله سید «مجتبی معصومی‌لاری» از علمای برجسته کرمانشاه و استاد اخلاق که روز یکشنبه دار فانی را وداع گفت، امروز دوشنبه با حضور باشکوه مردم و مسوولان و در میان حزن و اندوه همشهریانش مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه تشییع شد.

در مراسم تشییع این عالم گرانقدر که اقشار مختلف مردم حضور داشتند، آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر پیکر آن عالم فقید نماز میت اقامه کردند.
پس از اقامه نماز میت، پیکر این عالم برجسته در گلزار باغ فردوس شهر کرمانشاه دفن و به خاک سپرده شد.
مراسم وداع با این استاد اخلاق نیز یکشنبه 20 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد المهدی (ج) کرمانشاه برگزار شد و همچنین مراسم یادبود و ترحیم آن مرحوم امروز دوشنبه ساعت 15 الی 16:30 در این مسجد المهدی(عج) برگزار می‌گردد.
آیت‌الله «مصطفی علما»، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه و «بهمن امیری‌مقدم»، استاندار کرمانشاه نیز در پیام مشترکی درگذشت عالم ربانی "حاج سیدمجتبی معصومی لاری(رحمت الله علیه)" از اساتید اخلاق و مفسران قرآن کریم را تسلیت گفتند.
در متن این پیام آمده است: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم انالله و انا الیه راجعون رحلت عالم گرانقدر و استاد اخلاق، ابوالشهید مرحوم آیت‌الله حاج سید مجتبی معصومی لاری (رحمت الله علیه) موجب تأثر و اندوه فراوان گردید. آن عالم ربانی عمر شریف خود را صرف تبلیغ، ترویج و تبیین معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام نمود و همواره متواضعانه و با روی خوش در پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات مردم خصوصاً جوانان از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کرد.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانبان فقدان آن عالم وارسته و متخلق به اخلاق اسلامی را به بیت معظم ایشان، حوزه‌های علمیه استان و مردم شریف کرمانشاه خصوصاً شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را مسالت می‌نماییم.

شناسه خبر 63684