شناسه خبر:63691
1401/9/22 09:18:07

سپهرغرب، گروه خبر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در آینده‌ای نزدیک با تأسیس و راه‌اندازی کارخانه سرم‌سازی در استان، شاهد تحول صنعت داروسازی استان و اشتغال‌زایی در این حوزه خواهیم بود.

دکتر هومن قصری روز دوشنبه در چهاردهمین جلسه ستاد تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی در سنندج اظهار کرد: موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آینده‌ای امیدبخش را در استان ترسیم می‌کند.
وی ضمن قدردانی از تلاش ادارات و سازمان‌های همکار برای تأمین داروهای مورد نیاز در استان، افزود: با تلاش بازرسان حوزه مدیریت داروی این معاونت به همراه نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر و اداره کل تعزیرات در مدت سه روز از 209 داروخانه بخش خصوصی با هدف بهبود وضعیت کمبود آنتی‌بیوتیک‌های اطفال بازدید و بازرسی به‌عمل آمد و با هماهنگی‌های صورت گرفته مشکلات شناسایی شده، کاهش یا حذف شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به پرداخت مساعدت‌های مالی به بیماران خاص، مزمن و سخت درمان از سوی دانشگاه، اضافه کرد: با توجه به ابلاغیه‌ سازمان غذا و داروی کشور از 16 آذر امسال، محل پرداخت این مساعدت‌ها، سازمان بیمه سلامت خواهد بود.
در این جلسه، پس از بحث، بررسی و اظهار نظر حاضران، تصمیمات متناسب با بهبود وضعیت و رفع مشکلات احتمالی مرتبط با حوزه دارویی در استان اتخاذ شد.
سه هزار و 280 دانشجو در 43 رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

شناسه خبر 63691