شناسه خبر:63732
1401/9/23 09:02:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا 12 آذرماه 13 هزار و 500 ثبت اشتغال در استان توسط سامانه ملی رصد ثبت شده است.

نورالدین الیاسی روز سه شنبه اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال در دولت گذشته نیز در قالب‌هایی همچون ماده 56، بنگاه‌های زودبازده و کارآفرینی صورت می‌گرفت، ولی به جرات می‌توان گفت در هیچ دوره‌ای همچون دولت سیزدهم خود را در معرض قضاوت قرار نداده و بطور مرتب و مستمر عملکردهای ارائه شده در خصوص میزان اشتغال‌زایی مورد پایش و صحت‌سنجی قرار می‌گیرد.
وی افزود: امسال تعهد اشتغال ثبت شده در سامانه ملی رصد شورای اشتغال کشور برای استان ایلام 6 هزار و 671 مورد بوده است که با تأکید استاندار و اهتمام سایر دستگاه‌های اجرایی و متناسب با ظرفیت‌های هر شهرستان قرار شد این تعداد به 13 هزار و 110 فرصت افزایش یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی سامانه ملی رصد تاکنون در استان 13 هزار و 500 ثبت اشتغال انجام شده است.
الیاسی اضافه کرد: بخشی از این اشتغال ایجاد شده در نتیجه اضافه شدن اشتغال صورت گرفته توسط بنیاد برکت در سامانه ملی رصد حاصل شده است.
وی ادامه داد: 10 دستگاه پیش از این دوره در زیست‌بوم اشتغال استان درگیر بودند که این تعداد هم‌اکنون به 28 دستگاه افزایش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار کرد: بیشترین اشتغال ثبت شده در سامانه ملی رصد مربوط به بنیاد برکت با سه هزار و 468 مورد بوده است و پس از این بنیاد، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان صنعت، معدن و تجارت در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
الیاسی با اشاره به عملکرد مراکز کاریابی در سطح استان یادآور شد: 576 نفر نیز در سال جاری از طریق این مراکز صاحب شغل شده‌اند.
وی با اشاره به آمارهای ثبت شده در سامانه ملی رصد در شورای اشتغال کشور تأکید کرد: این آمارها متغیر بوده و ثابت نیست و ممکن است تا پایان سال افزایش یا کاهش داشته باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: دو هزار و 574 شغل ثبت شده در سامانه ملی رصد شهرستان ایلام تاکنون مورد پایش قرار گرفته که از این تعداد شغل یک هزار و 461 نفر تأیید شد، 334 نفر تأیید نشده و 779 نفر نیز پاسخی نداده‌اند.
استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته 608 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 63732