شناسه خبر:63756
1401/9/23 09:31:34

سپهرغرب، گروه ورزشی: گروهبان یکم سعید پاک‌سرشت از مرزبانان فرماندهی مرزبانی کردستان برای نخستین‌بار در کشور موفق به ثبت رکورد شنای سوئدی در یک دقیقه و بر روی دو انگشت شد.

این مرزبان ورزشکار توانست با تحمل وزنه 20 کیلویی رکورد شنای سوئدی روی دو انگشت را با انجام 49 حرکت صحیح در یک دقیقه به ثبت رساند که در کشور رکورد جدید محسوب می‌شود.
سعید پاک‌سرشت درباره ثبت این رکورد گفت: این رکورد در واقع نوعی حمله به رکورد گینس است و پیش از این یک پاکستانی به اسم «عرفان مقصود» 18 کیلو وزنه به پشتش بست و روی دو انگشت خود، 22 بار شنا رفت و با این کار رکورد جدیدی به نام خود به ثبت رساند.
فرمانده مرزبانی کردستان هم اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار در مأموریت‌های پلیسی و مرزبانی آمادگی جسمانی است.
سرهنگ محمدعارف سپهری افزود: برای تأمین و تقویت آمادگی جسمانی مرزبانان، فرمانده مرزبانی کشور برنامه‌هایی دارد تا کارکنان در حد بالای این آمادگی باشند.
وی ابراز امیدواری کرد این رکورد جدید به نام ایران و مرزبانان ایران در رکوردهای گینس ثبت شود.
شنای سوئدی یکی از ساده‌ترین و مفیدترین ورزش‌هایی است که با آن قدرت بدنی افزایش می‌یابد و تمرین این ورزش تقریبا به هیچ وسیله ورزشی نیاز ندارد و اکثر عضلات بالاتنه را درگیر می‌کند.
در این ورزش از وزن بدن به عنوان وزنه استفاده می‌شود.

شناسه خبر 63756