شناسه خبر:63792
1401/9/24 09:04:57
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه:

تمامی محورهای کرمانشاه «لغزنده» است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به بارش باران در سطح تمامی محورهای استان، گفت: درحال حاضر تمامی محورها لغزنده بوده و رانندگان باید با سرعت مطمئنه تردد کنند.

سرهنگ کیخسرو دستغیب ابراز کرد: با توجه به بارندگی‌های صورت‌گرفته سطح تمامی محورهای استان هم‌اکنون لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه هشدار داد: با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها، خودداری از سرعت و شتاب بی‌مورد، رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی و رعایت سرعت مطمئنه به‌طور جد توصیه می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین توصیه می‌شود حتماً رانندگان زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.
دستغیب با اشاره به شروع طرح زمستانی پلیس راه از روز 23 آذرماه، گفت: در این طرح 70 گشت محسوس و نامحسوس سطح محورهای استان را تحت رصد داشته و تیم‌هایی به‌صورت ثابت در سه گردنه مله‌ماس، قلاجه و بیدسرخ حضور خواهند داشت.
رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به ادامه این طرح تا 20 اسفندماه، اظهار کرد: در این طرح همراه داشتن زنجیر چرخ یک الزام است و رانندگانی که زنجیرچرخ همراه نداشته باشند، اعمال قانون خواهند شد.
وی افزود: با توجه به لغزندگی و افزایش خطرات جاده در فصول سرد سال و زمان بارش‌ها، توصیه می‌شود رانندگان در این شرایط آب‌وهوایی بیش از هر زمان دیگر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته و به‌طور جد از سرعت غیر مجاز خودداری کنند، چراکه احتمال لیز خوردن و عدم توانایی رانندگان در کنترل خودرو و واژگونی وسیله نقلیه در این شرایط بسیار محتمل است.

شناسه خبر 63792