شناسه خبر:63923
1401/9/28 08:58:13

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان کبودراهنگ بر لزوم ساخت بازارچه فروش محصولات تولیدی پوشاک خوشه صنعتی کردآباد تاکید کرد.

شامگاه شنبه جلسه هماهنگی ساخت بازارچه فروش محصولات تولیدی پوشاک در روستای کردآباد به ریاست مسلم غلامی فرماندار شهرستان کبودراهنگ و با حضور امین شیخی‌زاده معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار، رسول قدیمی بخشدار مرکزی، بیژن ترابیان معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان همدان، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری، اداره صمت کبودراهنگ و دهیار روستای کردآباد در فرمانداری برگزار شد.
فرماندار شهرستان کبودراهنگ در این جلسه اظهار کرد: به صورت ماهیانه یک میلیون و 200 هزار دست لباس در تولیدهای پوشاک این روستا تولید می‌شود و عمده محصولات آن به چند کشور صادر و در تعدادی از استان‌ها به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه 90 درصد جوانان دهه 60 و 70 این روستا به تولید پوشاک اشتغال دارند، افزود: 90 درصد جمعیت روستا اعم از نوجوان و جوان و میانسال و زن و مرد به حرفه خیاطی و تولید پوشاک از طراحی تا دوخت و فروش و بازاریابی مشغول هستند و با این حرفه برای سایر روستاها، شهرستان‌ها و حتی سایر استان‌ها نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.
غلامی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به راه‌اندازی بازارچه پوشاک روستای کردآباد خاطرنشان کرد: اکثر مسافرانی که به روستای کردآباد وارد می‌شوند، معمولاً به دنبال بازارچه این خوشه صنعتی در زمینه پوشاک برای بازدید و خرید هستند که ایجاد بازارچه و نمایشگاه و محلی برای عرضه تولیدات پوشاک تولیدکنندگان روستا در این خوشه صنعتی امری ضروری است.
گفتنی است؛ روستای کردآباد در بخش مرکزی کبودراهنگ دارای دوهزار و 670 نفر جمعیت است، این روستای فعال در عرصه تولید و اشتغال حدود 230 واحد تولیدی پوشاک دارد.

شناسه خبر 63923