شناسه خبر:63943
1401/9/28 09:19:21

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: اعتبار 100 میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی اراک به حساب استان واریز شد.

سکینه خاتون مهدیانپور در حاشیه بازدید معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آستان مقدس امامزاده سلطان سید احمد و شاهزاده اسماعیل(ع) روستای هزاوه بیان کرد: استان مرکزی 86 کتابخانه ثابت، 22 کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار دارد و فعالیت‌های مختلف فرهنگی در کتابخانه‌ها انجام می‌شود.
وی افزود: محوریت فعالیت‌های کتابخانه‌های استان، علاوه بر امانت کتاب و عضوگیری، جمع خوانی شاهنامه خوانی و نشست‌های مطالعاتی است.
مهدیانپور تصریح کرد: اراک یک کتابخانه مرکزی دارد که ساخت آن از سال 86 کلید خورد. کار عمرانی پروژه از سال 93 آغاز شد، اما کار در سال‌های 95 تا 97 به دلیل محدودیت‌های مالی متوقف شد و از سال 97 عملیات اجرایی مجددا آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری 100 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت و خوشبختانه هفته گذشته نیز منابع مالی این سفر از محل سهم مسئولیت اجتماعی وزارت نفت به صورت نقدی به حساب استان واریز شد که امیدواریم با این منابع و اهتمام ویژه، کار پروژه تمام و سال آینده کتابخانه مرکزی اراک با هفت طبقه، 18 هزار مترمربع و با 40 خدمت به عنوان بزرگترین کتابخانه کشورافتتاح شود و قطعا افتتاح این پروژه سرانه فضای کتابخانه در شهر اراک را متحول خواهد شد.

شناسه خبر 63943