شناسه خبر:63964
1401/9/28 09:43:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از عضویت اتحادیه‌های استانی در شورای فرهنگ عمومی خبر داد.

محمد انجم‌شعاع عنوان کرد: حضور مدیران مؤسسات و اتحادیه‌های استانی در عرصه کمیسیون‌ها، کارگروه‌ها و شوراهای استانی به‌خصوص شوراهای فرهنگی استان‌ها از مطالبات و درخواست‌هایی است که از ابتدای شکل‌گیری اتحادیه مدغم بر آن تأکید شده و در مجامع نیز مورد تصویب قرار گرفته بود.
وی افزود: یکی از شوراهایی که منشأ قانونی دارد و درصورت تشکیل می‌تواند منشأ خدمات و برکات خوبی برای فرهنگ عمومی جامعه باشد، شورای فرهنگ عمومی است که پیش‌تر نیز توسط مدیران عامل قبلی زحماتی برای آن کشیده شده بود و اخیراً و در دوره جدید نیز مکاتباتی در این خصوص صورت گرفت که درنهایت سوم آذرماه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌عنوان یکی از 9 مطالبه جدی اتحادیه خدمت ایشان مطرح شد.
انجم‌شعاع با اشاره به تأیید کلیات نظرات اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه توسط وزیر ارشاد درخصوص ضرورت حضور نمایندگان اتحادیه در شوراها، عنوان کرد: با توجه به اینکه شورای توسعه شورای تقنینی و به‌نوعی مجلس قانون‌گذاری قرآنی کشور محسوب می‌شود و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار تن از اعضای اتحادیه در این شورا نقش‌آفرین هستند، ضرورت و اهمیت حضور نمایندگان استانی اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی در این جلسه تبیین شد و مورد گفت‌وگو و توافق اولیه قرار گرفت.
مدیرعامل اتحادیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از توافق دکتر اسماعیلی وزیر ارشاد، آقای امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی طی نامه مورخه 9 آذرماه خطاب به آقای عاملی نظر خودشان را اعلام کرده و آقای عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در تاریخ 21 آذرماه در نامه‌ای خطاب به اتحادیه کشوری (حسب مکاتبات انجام‌شده، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با عضویت آن اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی موافقت کرده است)، موافقت با عضویت قطعی (با حق رأی) اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی را اعلام کردند.
انجم‌شعاع در پایان گفت: این امر مرهون همدلی اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه و عنایت آقای اسماعیلی و مجموعه‌های ذی‌ربط و نیز آقای عاملی به استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی است. ستاد اتحادیه برای تحقق این مطالبه ماه‌های گذشته تلاش‌هایی کرد که به‌حمدالله این مطالبه طی دو ابلاغ اخیر به منصه ظهور رسید.

شناسه خبر 63964