شناسه خبر:64043
1401/9/30 09:01:56

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: عدم پذیرش ضمانت‌های زنجیره‌ای توسط برخی از بانک‌های شهرستان نهاوند برای پرداخت وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی برای مردم روستاها مشکل‌ساز شده است.

ضرغام احمدوند سه‌شنبه 29 آبان‌ماه در جلسه شورای مسکن شهرستان نهاوند اظهار کرد: وظیفه و هدف ما از حضور در این عنوان و مدیریت‌ها، خدمت به مردم و رفع موانع و مشکلات پیش‌ روی آن‌ها است.
وی ادامه داد: پایه اصلی شورای مسکن بانک‌ها هستند و نیاز است برای حضور به‌موقع در جلسه توجه داشته باشند؛ ضمن اینکه تأکید می‌کنم بانک‌ها در شهرستان در حوزه‌ مقاوم‌سازی مسکن روستایی سرآمد هستند و این مسئولیت بانک‌ها را دشوارتر می‌کند.
احمدوند اضافه کرد: دولت به بحث تأمین مسکن مردم بسیار توجه دارد، به‌جای افزودن تبصره و ماده‌های اضافی و درنهایت سردرگمی و تردد متقاضیان در مسیر گرفتن وام، تلاش کنیم راهکارها بدون نقص و با نهایت همکاری برای مردم روستا در شرایط فعلی اجرا و رفع مشکل شود.
فرماندار نهاوند خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ام شورای مسکن با توجه به تأکید دولت در این حوزه و مطالبات مردم به‌ویژه در حوزه بانک‌ها و مشکلات مطرح در بحث ارائه وام‌ها برایم بسیار مهم است و حتماً پیگیر خواهم شد.
وی تأکید کرد: برخی بانک‌های شهرستان در ارائه وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی موضوع ضمانت‌های زنجیره‌ای را رعایت نمی‌کنند و این برای مردم روستاها واقعاً مشکل‌ساز شده است که باید این مشکل حل شود.
احمدوند در پایان یادآور شد: مشکل 13 ساله‌ پیمانکار و نقص در پروژه مسکن مهر شهرک امیرکبیر هم باید پیگیری و رفع شود.

شناسه خبر 64043