شناسه خبر:64044
1401/9/30 09:02:50

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری همدان از رسیدگی به مسائل و مشکلات محلات و دیدارهای مردمی با اجرای برنامه «مسجد محور خدمت» در سطح شهرستان همدان خبر داد.

مسلم مخفی هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء با همراهی مدیران ذی‌ربط در مسجد امیرالمؤمنین (ع) روستای رباط شورین حضور یافت و ضمن بررسی وضعیت و مشکلات عمومی، رسیدگی و پیگیری موارد ذکرشده را در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر ایران قوی و دولت مردمی، گفت: مسجد کارکردهای قابل توجهی دارد که متأسفانه از آن‌ غافل شده‌ایم و باید مرکز معنویت، خدمت، امنیت و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در محلات باشد.
سرپرست فرمانداری همدان با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه اجتماعی در سطح جامعه، افزود: درقالب برنامه مسجد محور خدمت، ضمن بررسی مسائل و مشکلات محلات، با همراهی مدیران مربوطه به‌صورت هفتگی در مساجد سطح شهر و روستا حضور یافته و از نزدیک با مردم گفت‌وگو می‌کنیم.
امام جماعت و یکی از اعضای شورای اسلامی روستا در این دیدار به بیان مسائل و مشکلات عمومی پرداختند و سرپرست فرمانداری همدان درخصوص مسائل ذکرشده با اهالی روستا گفت‌وگو کرد و قول پیگیری امور را داد.
در ادامه این نشست تعدادی از اهالی روستا ضمن دیدار با سرپرست فرمانداری همدان، به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.
بوی نامطبوع و آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از فاضلاب روستا، تخلیه نخاله‌های ساختمانی، مشکل تلفن ثابت، آنتن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت، فقدان عابر بانک و حمل‌ونقل عمومی، تصرف اراضی حریم رودخانه، راه دسترسی، فعالیت معادن و واحدهای صنعتی، مرکز آموزش متوسطه اول، اشتغال و کمبود آب کشاورزی ازجمله مشکلات عمومی طرح‌شده در این روستا بود.
روستای رباط شورین از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان است که براساس آخرین دوره سرشماری 376 خانوار و یک‌هزار و 255 نفر جمعیت و حدود هفت کیلومتر با شهر همدان فاصله دارد؛ ایستگاه راه‌آهن همدان در مجاورت این روستا قرار گرفته است.

شناسه خبر 64044