شناسه خبر:64107
1401/10/1 09:25:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام گفت: امسال 600 میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران مختلف در بخش‌های روکش، لکه‌گیری، بهسازی، راهسازی و لایه‌های حفاظتی در این استان جهت ارتقای جاده‌ها منعقد شده است.

سید زاهدین چشمه‌خاور در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداران استان ایلام بیان کرد: نگهداری، نظارت و مراقبت از راه‌ها در راستای آسایش مردم و رانندگان از جمله وظیفه مهمی است که به عهده این نهاد قرار دارد.
وی با بیان اینکه حوزه راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای یکی از مهم‌ترین ارکان امدادرسانی در تمامی بحران‌هاست، افزود: در کنار راهداران که شبانه‌روز مأموریت‌های خود را انجام می‌دهند، نقش سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم هم بر کسی پوشیده نیست.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به کنگره بزرگ اربعین حسینی و تلاش‌های راهداران در این ایام تأکید کرد: اربعین حسینی امسال با توجه به حجم بالای زائران از مرز بین‌المللی مهران، نیروهای حمل‌و‌نقل و راهداری حماسه آفریدند و در خدمات‌رسانی به مردم بدون هیچ کوتاهی با بالاترین کیفیت به مسافران خدمت کردند.
چشمه‌خاور با اشاره به اقدمات این اداره کل در سال جاری یادآور شد: 6 هزار عملیات خط‌کشی جاده‌ها، نصب 20 کیلومتر نیوجرسی و نصب 30 هزار انواع تابلو انجام شده است.
وی یادآور شد: انجام 160 کیلومتر عملیات شانه‌سازی، هشت کیلومتر راه‌سازی، 160 کیلومتر روکش آسفالت و احداث پل صلواتی از دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل در سال جاری است‌.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به آغاز طرح زمستانی با همکاری دستگاه‌های امدادی و مدیران آن‌ها در کنار نیروهای راهداری عنوان کرد: 32 گروه تیم عملیاتی از راهداری ایلام با تعداد 229 دستگاه ماشین آلات در کنار سایر دستگاه‌ها و پلیس راه در اجرای رزمایش ترافیکی زمستانی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
چشمه‌خاور با بیان اینکه 13 راهدارخانه در استان فعال است، یادآور شد: پیش‌بینی و آماده کردن راهدارخانه ها، تجهیزات و ماشین‌آلات، نیروها و مواد و مصالح مصرفی برای انجام عملیات راهداری زمستانی از اهمیت بسیاری برخوردار است، این آماده سازی در قالب تعمیر، راه‌اندازی ماشین‌آلات راهداری زمستانی و بهسازی راهدارخانه‌ها صورت گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای در استان ایلام در محور ارتباطی مهران تا کنجانچم بوده که علت آن هم خواب‌آلودگی و خروج از مسیر بوده است، گفت: تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که با آمادگی کامل و شرایط سخت زمستانی، با به‌کارگیری علم، تجربه و تمامی امکانات بتوانیم خدمات مطلوبی به کاربران جاده‌ای ارائه کنیم.

شناسه خبر 64107