شناسه خبر:64128
1401/10/1 12:23:13

سپهرغرب، گروه انتظار: کارشناس مهدوی با بیان اینکه زمانی بنی‌امیه و بنی‌عباس با جعل روایت، از حضرت مهدی(عج) شخصیتی خشن و خونریز ساخته بودند و امروز مستکبران با ابزار هنر راه آنها را ادامه می‌دهند، گفت: جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری با ظهور امام مهدی(عج) محقق می‌شود،

به مناسبت 27 آذرماه که با تصویب پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی ملل متحد، روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری نام گرفته و به منظور بررسی تحقق جهانی عاری از خشونت با روی کار آمدن دولت کریمه مهدوی، با حجت الاسلام «محمود اباذری»، کارشناس مهدوی گفتگو کرده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می‌شود:
حجت الاسلام اباذری درباره نقشی که دولت موعود امام زمان(عج) در تحقق جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری دارد، اظهار کرد: قرآن در آیه پنج سوره مبارکه قصص می‌فرماید: «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ؛ ما مىخواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روى زمین قرار دهیم»؛ وعده تحقق عدالت جهانی به طور قطعی و مسلم در آیات متعدد قرآن تصریح شده است، یعنی روزی مدیریت عالم به دست شایسته ترین انسان‌ها با رهبری انسان کامل حضرت مهدی(عج) صورت می‌گیرد، و مظلومان عالم که از ظلم و خشونت ظالمان رنج و آسیب دیده اند، رها می‌شوند و سفره ظالمان برچیده می‌شود.
این کارشناس مهدوی با بیان اینکه این مژده در لسان پیامبر(ص) و ائمه(ع) تبیین شده است، گفت: همچنین آیه 55 سوره مبارکه نور می‌فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ... وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنا؛ خداوند به کسانى از شما که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام دادهاند وعده مىدهد که قطعاً آنان را حکمران روى زمین خواهد کرد،.. و ترسشان را به امنیّت و آرامش مبدّل مىکند»؛ از اتفاقات مهمی که این آیه وعده می‌دهد آن است که بعد از آن وضع نابسامان، امنیت همه‌جانبه بر دنیا حاکم می‌شود امنیتی که رهاورد ظهور است....
 ظهور شروع زندگی واقعی بشر است
وی ادامه داد: از رسول خدا(ص) بیش از 560​ روایت درباره این حقیقت داریم چنان که فرمودند: اگر از دنیا بیش از یک روز باقی نمانده باشد خدا آن را به قدری طولانی می‌کند تا مردی از نسل من بیایید و عالم را پر از عدل و داد کند چنان که از ظلم و جور پر شده است. این تاکید بر قطعیت این نوید است چنان که رهبری معظم فرمودند: ظهور شروع زندگی واقعی بشر است؛ برای همین از حضرت حجت(عج) به ربیع الانام یاد می‌شود او می‌آید و عالم را از عدالت لبریز می‌کند یعنی خشنوت و تبعیض جای خود را به امنیت و عدالت و اتحاد و یکدلی و جهل جای خود را به آگاهی می‌دهد.
حجت الاسلام اباذری درباره نقش مردم در تحقق این آرزوی دیرینه، بیان کرد: عالم بر اساس سنت‌های حکمیانه الهی اداره می‌شود از جمله این سنت‌ها سهیم بودن مردم در سرنوشت خودشان است: «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ؛ خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتى) را تغییر نمىدهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!» بار اقامه قسط و مبارزه با ظالمان بر دوش خود مردم است. با پذیرش ولایت ولی الهی و اطاعت از او بشریت به این آرزوی خود دست می‌یابد لذا از مهمترین مسئولیت‌های اجتماعی امت، عدم ظلم پذیری است.
 نقش بصیرت در ظلم‌ناپذیری
این کارشناس مهدوی در ادامه ابراز کرد: قرآن کریم در آیه 279 سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُون؛ نه ستم کنید و نه ستم کرده شوید»... از شگردهای مستکبران ترساندن است لذا با ترساندن سعی می‌کنند مردم را زمین‌گیر کنند و با ترویج فساد و فحشاء که گاهی با شعارهای به ظاهر فربینده همراه است، به میدان می‌آیند اینجا است که بصیرت مردم نقش آفرینی می‌کند؛ چنان که امروز مستکبران عالم با این شگرد فرعونی در پی ترویج فساد به اسم آزادی زن هستند تا عقل‌ها به اسارت درآورند.
وی با بیان اینکه ترور شخصیت منادیان عدالت با تهمت و دروغ و نیرنگ به ویژه علیه امام زمان(عج) از دیگر شگردهای مستکبران عالم است، تاکید کرد: زمانی بنی‌امیه و بنی‌عباس با جعل روایت، از حضرت مهدی(عج) شخصیتی خشن و سفاک و خونریز ساخته بودند که کاری جز کشتن ندارد! و امروز هم مستکبران با ابزار هنر و سینما راه آنها را ادامه می‌دهند در حالی که امام(ع) جلوه رحمت الهی است و به عنوان رحمةللعالمین از او یاد می‌شود؛ در بیان امام رضا(ع) است که امام همچون پدری مهربان و برادری همزاد و پناه بشریت است او برای عمران و آبادی می‌آید.
حجت الاسلام اباذری تاکید کرد: وقتی مستکبران اینگونه برای استمرار ظلم خود عمل می‌کنند مردم باید مراقب باشند و ندای تاریخی «هیهات من الذله» را مدنظر داشته باشند چراکه ظلم‌پذیری ریشه همه خشونت‌ها است اگر مردم مدینه ظلم پذیر نبودند غدیر استمرار می‌یافت و امروز سرنوشت بشر جوری دیگری بود.
وی با بیان اینکه مبارزه با ظالمان سیره حضرت مهدی(عج) است، گفت: هدف امام(عج) نجات همه بشریت فارغ از نژاد و قوم و جغرافیا است ایشان حتی ظالمان را دعوت می‌کنند و بعد از تمام شدن حجت، حضرت(عج) جهان را از لوث وجود آنها پاک می‌کند.
حجت‌الاسلام اباذری در پایان خاطرنشان کرد: حضرت حجت (عج) با ظهور انقلاب عظیم فرهنگی را رقم می‌زنند که در پرتوی آن عقلانیت بشر رشد و نگاه‌ها تغییر می‌کند.

شناسه خبر 64128