شناسه خبر:64193
1401/10/4 10:13:37

سپهرغرب، گروه خبر: با توجه به شعار همیشگی شرکت صنایع غذایی سحر «سحر حامی ورزش و سلامتی» و حمایت از تیم‌های ورزشی استانی، حمایت این مجموعه از تیم ورزشی فریزبی در کنار تلاش ورزشکاران، موجب شد که تیم بانوان در مسابقات کشوری به میزبانی استان کرمان با کسب مقام نخست، قهرمان این مسابقات باشند.

به پاس قدردانی با هماهنگی هیئت ورزش‌های همگانی استان همدان از ورزشکاران تیم فریزبی و این عزیزان در اداره ورزش و جوانان استان همدان تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است؛ کمیته فریزبی استان همدان اعلام کرده است که: تیم فریزبی بانوان استان همدان در سال 1397 موفق به کسب مقام قهرمان کشوری شد، اما پس از آن به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی تا تابستان سال 1400 تمرینات تیم معلق بوده و مجدداً از این تاریخ تمرینات در سالن و چمن آغاز و تمرینات تیم جهت شرکت در مسابقات قهرمان کشوری از سر گرفته شد، اما به‌دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا، مسابقات فریزبی (آلتیمیت) سال 1400 لغو شد. بااین‌حال تیم به تمرینات خود ادامه داد و طی این مدت چندین مسابقه دوستانه و تدارکاتی برگزار شد که ازجمله آن‌ها برگزاری مسابقات جام رمضان بین تیم‌های شهرستانی استان به میزبانی شهر جورقان، در تابستان 1400 مسابقات دوستانه با تیم چیتای افغانستان به میزبانی شهرستان همدان، در تیر ماه 1401 مسابقات سه‌جانبه بین سه تیم ساوه، تهران و همدان در شهر ساوه و در پایان مسابقات قهرمان کشوری از تاریخ 12 الی 15 آذرماه به میزبانی استان کرمان (ماهان‌شهر) که با حضور 10 تیم برگزار شد و تیم فریزبی استان همدان با پیروزی در مقابل تیم‌هایی از استان‌های اصفهان، بوشهر، تهران و ساوه، موفق به کسب مقام نخست شد.
ازجمله دلایل فعالیت بانوان ورزشکار در این رشته مهیج می‌توان به همگانی بودن این رشته اشاره کرد که بدون محدودیت سنی، امکان فعالیت به‌صورت تفریحی (خانوادگی) و یا حرفه ای وجود داشته و در بخش تفریحی کم‌هزینه بودن این ورزش و امکان بازی به‌صورت تیمی و انفرادی برای افراد وجود دارد و در بخش حرفه‌ای نیز شهر همدان به‌عنوان قطب این رشته ورزشی محسوب می‌شود.
از آنجایی که شرکت صنایع غذایی سحر یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های کشور است، حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه این شرکت خصوصاً مدیریت و روابط عمومی محترم آن، باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس و انگیزه بیشتر بازیکنان برای کسب مقام قهرمانی بوده و قطعاً بدون حمایت این شرکت کسب این موفقیت امکان‌پذیر نبود.
اسامی اعضای تیم فریزبی استان همدان:
فهیمه انصاری (مربی)، مهتا صفدری‌آرام (سرپرست)، زهرا اسکندی، نفیسه انصاری، کیمیا الماسی، فرحناز بیات، طاهره و فرشته خدابنده‌لو، زهرا عبدلی، شهره غیاثوند، پگاه لاهوتیان، پریسا سبزواری، ساره خاکوئی و صبا طاهری.

شناسه خبر 64193