شناسه خبر:64203
1401/10/4 10:25:48
نماینده مردم همدان در جمع کارکنان نیروگاه شهید مفتح:

احداث نیروگاه شهیدمفتح در مکان فعلی امتیاز برای منطقه است

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان در جمع کارکنان نیروگاه شهید مفتح گفت: احداث نیروگاه شهیدمفتح در مکان فعلی امتیازاتی برای منطقه کسب کرده است که با پیش از وجود آن قابل مقایسه نیست.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، حمیدرضا حاجی‌بابایی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله محمد مفتح که در محل نمازخانه نیروگاه شهیدمفتح برگزار شد، با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: ارادت به حضرت زهرا (س) و خاندان پیامبر (ص) نشان از زلالی وجود است و ذات پاکی وجود ندارد که با معصومین و حضرت زهرا (س) مشکل داشته باشد.
حاجی‌بابایی در ادامه با بیان اینکه ایران طی سال‌های پس از انقلاب گام‌های بلندی در جهت توسعه برداشته، افزود: انقلاب قله‌ای است که انسان‌ها را بالا می‌برد، ضمن اینکه دشمنی‌های فراوانی با آن شده و می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در قرآن سه اصل وجود دارد که تغییرناپذیر هستند و این سه اصل در مورد همه انسان‌ها ساری و جاری است، افزود: اصل نخست اینکه آزمایش قطعی است و لحظه به لحظه و به طرق مختلف انسان مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اصل دوم این است که خدا به کسی بدون آزمایش درجه نمی‌دهد، عنوان کرد: در اصل سوم عنوان شده هرچه امتحان دهیم و امتیاز خوب کسب کنیم، امتحان بعدی سخت‌تر است که در جامعه نیز همین اصول حکم‌فرما است.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه وضع اقتصادی جامعه خوب نیست و شکی در این مسئله نداریم، گفت: مشکلاتی وجود دارد و مسئولین از آن مطلع هستند و اینکه عده‌ای معتقدند مسئولین در جریان امور قرار ندارند، فکری اشتباه است.
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه همه درحال کار هستند اما مهم این است که دنیا هم کار می‌کند و علیه ایران و انقلاب اسلامی آن فعالیت دارد، افزود: شاید اگر پشت صحنه‌ها را برای مردم ترسیم کنیم، نظرات تغییر کند.
وی با اشاره به اینکه در این مملکت هزاران نفر کار می‌کنند تا انقلاب رو به جلو حرکت کند، به برخی برداشت‌های اشتباه اشاره کرد و گفت: به‌عنوان نمونه اینکه عنوان می‌شود در مکان فعلی یک نیروگاه ساخته شده که آب را مصرف می‌کند و فعالیتش به ضرر مردم تمام می‌شود؛ اما ببینید که همین نیروگاه خانه‌ها را روشن کرده و این صحبتی نادرست است.
این مقام مسئول با بیان اینکه به‌واسطه ساخت نیروگاه شهیدمفتح در مکان فعلی امتیازاتی برای منطقه کسب شده که با پیش از وجود آن قابل مقایسه نیست و راهسازی و توجه به منطقه از آن جمله است، به وضعیت سلامت مردم همدان در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه در آن زمان اگر 50 پزشک در همدان حضور داشتند 45 نفر از آن‌ها هندی و پاکستانی بود اما درحال حاضر بیش از یک‌هزار و 500 دانشجوی پزشکی خارجی در شهر همدان درس می‌خوانند، افزود: این وضعیت قابل مقایسه با 50 سال قبل نیست.
حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه حتی در آن دوران برای تحصیل دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان از شهرستان‌ها به همدان می‌آمدند درحالی که این‌روزها اساتید برای تدریس به روستاها می‌روند، به امکانات زیرساختی ایجادشده در بخش راه نیز اشاره کرد و یادآور شد: فاصله همدان تا تهران سه ساعت شده و این امتیاز از برکات اقدامات صورت‌گرفته در زمینه راهسازی است.
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه اقتصاد کشور باید تقویت شود، به مشارکت اصفهانی‌ها در اجرای پروژه بازیافت هواپیما در همدان اشاره کرد و گفت: نزدیکی همدان به تهران و کاهش زمان طی مسافت بین این دو شهر باعث شده فرودگاه همدان مسافر چندانی نداشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه دنیا به این نتیجه رسیده که اگر ایران با این وضعیت پیش رود و ادامه مسیر دهد نمی‌توان جلوی آن را گرفت، اظهار کرد: زیرساخت‌ها در کشور درحال تکمیل بوده، اما طرف مقابل هم بی‌کار ننشسته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در سال 88 بیش از 40 میلیون نفر پای صندوق‌های رأی آمدند که به‌واسطه این اقدام قله‌ای برای ایران ایجاد شد و هشتاد و اندی درصد در انتخابات شرکت کردند تا آنجا که دشمن از حماسه شکل‌گرفته وحشت کرد و تا شب این قله را به دره تبدیل کرد و فتنه 88 شکل گرفت، گفت: مردم پای انقلاب ایستاده‌اند.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه در برجام نیز دست آمریکا بالا رفت و تسلیم شد و دشمن وقتی موفقیت ایران را دید قله را به دره تبدیل کرد، افزود: باید به نقد در جامعه توجه داشت و موضوع را به جمع‌بندی رساند؛ ضمن اینکه ملتی بهتر از ایران در تاریخ نداریم.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه ایران به‌عنوان یک کشور رقبای بسیاری دارد و دنیا علاقه‌مند نیست به پیشرفت برسد، ابراز کرد: دشمن اقدامات بسیاری علیه کشور انجام داده و فشار‌های سنگینی به آن وارد و در مباحث گوناگون تا جایی که می‌تواند، کار کرده است.
وی با بیان اینکه مقاومت مردم ایران دشمنان را ناامید می‌کند، گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که جنگ نظامی با ایران جز خفت و خواری برای آنان چیزی ندارد؛ بنابراین به جنگ‌های دیگری روی آورده، ضمن اینکه قدرت موشک‌های نقطه‌زن ایران تا حدی است که کسی قادر به مقاومت در برابر آن نیست.
نماینده مردم همدان با بیان اینکه ملت ایران در کنار هم قدرتی عظیم دارد و باید به نقد افرادی که در جامعه حضور دارند گوش داد، عنوان کرد: انتقادات مردم باید مورد توجه قرار گیرد و مشکلات مردم می‌بایست رفع شود.
وی با بیان اینکه با سبک زندگی شکل‌گرفته مشکلات بیشتر شده است، به راه‌اندازی صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص در کشور اشاره کرد و با ابراز اینکه پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای این صندوق درنظر گرفته شده و ماه قبل افتتاح شد، گفت: متقاضیان با مراجعه به اداره بیمه سلامت می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
حاجی‌بابایی از اختصاص 6 هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان مردمی که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند خبر داد و با بیان اینکه دولت کار را انجام داده است، اذعان کرد: امسال در بودجه 500 هزار میلیارد تومان یارانه مستقیم به مردم پرداخت می‌شود.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه جراحی‌های اقتصادی سخت است ضمن اینکه ارز چهار هزار و 200 تومانی برای دولت حذف شده نه برای مردم، عنوان کرد: سال قبل 13 میلیون تُن گندم خریداری کردیم که پنج میلیون تُن آن وارداتی بود و هشت میلیون تُن آن را از کشاورزان دریافت کردیم و به نانواها فروختیم.
وی با بیان اینکه هر کیسه آرد برای نانوایی‌ها 38 هزار و 500 تومان است درحالی که همین کیسه در اربیل عراق 800 هزار تومان خریدار دارد، گفت: حرکت اخیر در سامان‌دهی نانوایی‌ها باعث شد پنج میلیون تُن گندم وارداتی را دیگر خریداری نکنیم.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه دولت گاهی در جایی قرار می‌گیرد که چاره‌ای جز اجرای برنامه ندارد، افزود: درحال حاضر گندم را کیلویی 11 هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنیم، درحالی که اگر این جراحی اقتصادی صورت نمی‌گرفت، اوضاع هرروز وخیم‌تر و واردات گندم بیشتر و قاچاق آرد از کنترل خارج می‌شد.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه البته برخی هم در کشور خوب کار نمی‌کنند اما باید تمام توانمان را برای پیشرفت کشور به‌کار گیریم، گفت: خطای برخی مسئولان را نباید پای نظام و انقلاب نوشت، ضمن اینکه از این مرحله هم عبور خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه کشور با تمام قدرت و توان رو به جلو حرکت می‌کند و اقتدار بین‌المللی ما افزایش پیدا کرده است، ابراز کرد: در کشور میلیون‌ها جوان مانند شهید حججی وجود دارند که حاضرند برای انقلاب قطعه‌قطعه شوند.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه کوتاهی و خیانت در جمهوری اسلامی پذیرفتنی نیست و باید نسبت به یکدیگر حساس بود، افزود: ریشه انقلاب عمیق است و کارهای بزرگی انجام شده، اما توصیه ما به مردم این است که شبکه‌های بیگانه را رها کنند؛ چراکه جز ایجاد تنش راهی را دنبال نمی‌کنند.
وی در خاتمه با بیان اینکه ما مکلف هستیم شنونده نقد مردم باشیم اما دشمن هم بیکار نمانده و به دنبال فتنه‌انگیزی است و هرروز از یک مسیر حرکتی را شکل می‌دهد، تأکید کرد: بدون شک از این مرحله هم عبور خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم از بخش‌های مختلف نیروگاه بازدید کرد و در خلال این بازدید عبدالمجید دیناروند، مدیرعامل این نیروگاه به بیان گزارشی درخصوص عملکرد نیروگاه و تعمیرات اساسی واحد شماره دو این مجموعه توسط متخصصان بومی استان پرداخت.

شناسه خبر 64203