شناسه خبر:64205
1401/10/4 10:28:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در 9 ماهه سال جاری، 6 هزار تن ماهی در استخرها و مجتمع‌های پرورشی و منابع آبی استان تولید و روانه بازار شد.

حمید حسین‌پور روز شنبه با اشاره به اینکه بیش از 250 واحد پرورش ماهی ازجمله استخرهای کشاورزی و مجتمع‌های پرورشی در استان وجود دارد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه سه هزار تن ماهی در واحدهای پرورشی استان تولید شد.
وی با اشاره به اینکه از اواخر شهریور صید ماهی از این منابع آغاز و تا پایان اسفند ادامه دارد، اضافه کرد: بر اساس برآورد انجام شده سه هزار تن ماهی هم از منابع آبی استان توسط تعاونی‌های صیادان صید و روانه بازار شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه تنها در هفت سد استان اجازه صید ماهی به تعاونی‌های صیادان داده شده است، گفت: 6 تعاونی صیادان و یک شخص حقیقی (سد زیویه کامیاران) مجوز صید ماهی از منابع آبی و سدهای استان را دارند.
حسین‌پور تعداد افراد شاغل در تعاونی‌های صیادان استان را 423 نفر خواند و یادآور شد: براساس پیش‌بینی انجام‌شده تا پایان سال میزان تولید ماهی در استان به بیش از 11 هزار تن خواهد رسید.

شناسه خبر 64205