شناسه خبر:64244
1401/10/5 09:17:24

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول بسیج ورزشکاران استان همدان گفت: تاکنون 700 شهید دارای سابقه ورزشی در سطح این استان شناسایی و اطلاعات آنها در قالب بانک اطلاعاتی جمع آوری شده است.

«علیرضا احمدوند» روز یکشنبه اظهارکرد: این تعداد شهید شناسایی شده از مجموع بیش از هشت هزار شهید والامقام استان همدان شناسایی شده‌اند.
وی بیان کرد: همچنین از این تعداد شهید ورزشکار شناسایی شده، براساس تعریف سازمان بسیج ورزشکاران اسامی 143 شهید که دارای حکم قهرمانی، کارت مربیگری و هر نوع مدرک ورزشی دیگر پیش از حضور در مناطق عملیاتی بوده‌اند در سامانه شهدای ورزشکار ثبت شده است.
مسئول بسیج ورزشکاران استان همدان به برگزاری یادواره شهدای ورزشکار اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار شهرستان بهار، ملایر، همدان و اسدآباد میزبان یادواره شهدای ورزشکار است و تا پایان سال نیز سایر شهرستان‌ها این یادواره را برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: مراسم اختتامیه و یادواره شهدای ورزشکار استان همدان نیز اواخر بهمن ماه در همدان با حضور افراد شاخص ورزش و بسیج کشور برگزار خواهد شد.
احمدوند با اشاره به شهدای شاخص ورزش استان همدان همچون شهید امیر طلایی و شهید شمسی‌پور که در سال جاری به ‌عنوان شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان کشور معرفی شد، اظهار داشت: تاکنون ساخت مستند سردار شهید شمسی پور 30 درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم تا پایان سال مراحل ساخت این مستند به پایان برسد.

شناسه خبر 64244