شناسه خبر:64267
1401/10/5 09:54:37

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: غلبه بر معضل بیکاری و رونق تولید و پیشرفت اقتصادی در گرو اصلاح نظام آموزشی به سمت آموزش‌های کاربردی است.

اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر حوزه علمی کاربردی استان اظهار کرد: ضرورت آموزش مهارت و علوم کاربردی در کنار دروس و رشته‌های نظری بیش از هر زمان دیگری در جامعه حس می‌شود و غلبه بر معضل بیکاری و رونق تولید و پیشرفت اقتصادی در گرو اصلاح نظام آموزشی به سمت آموزش‌های کاربردی است.
وی افزود: بهترین سال‌های عمر فرزندان ما در اختیار نظام آموزشی است و میزان تحقق رسیدن به اهداف عالی هر فرد طی این سال ها، جای تامل و بررسی بیشتری دارد.
استاندار کردستان، با انتقاد از نظام آموزشی ادامه داد: این نظام می‌تواند فرصت‌های بهتر و بیشتری را پرورش دهد، اما متاسفانه در یک چرخه ناقص گرفتار شده است که باید اصلاح شد.
وی، نگاه به پژوهش را از دیر باز در کشور، دیدگاه کم توجهی دانست و افزود: اعتبارات مد نظر برای حوزه پژوهش کشور بسیار کم بوده و از طرفی پژوهش‌های انجام شده هم زیاد کاربردی نیست؛ این مقوله قصه پر غصه ای است که باید برطرف شود.
زارعی‌کوشا تمرکز بر مهارت آموزی را اولویت آموزش دولت ذکر و بیان کرد: در استان کردستان می‌توان با یک برنامه منسجم و همکاری بین دانشگاه‌ها و مراکز اقتصادی استان مسیر موفقی را طراحی کرد و در عرصه‌های کشاورزی، گردشگری و سایر خدمات قدم‌های خوبی را برداشت.
وی با اشاره به تمرکز بر اشتغال در استان عنوان کرد: سال گذشته تا پایان هشت ماهه اول سال 492 شغل در سامانه اشتغال ثبت شده بود و رتبه 31 کشور را در عمل تعهدات به اشتغال در کشور داشتیم.
وی با تاکید براینکه اشتغال‌زایی بدون اعتبارات امکان‌پذیر نیست افزود: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته و افزایش اعتبارات در زمینه اشتغالزایی، در پایان هشت ماهه سال، با تحقق 108 درصدی اشتغالزایی در استان، رتبه دوم کشور را داریم.

شناسه خبر 64267