شناسه خبر:64356
1401/10/8 09:52:09

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه تأمین مسکن، از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: هیچ توجیهی برای نگهداری زمین‌های مازاد از دستگاه‌های اجرایی پذیرفته نیست.

حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در نشست شورای تأمین مسکن استان اظهار کرد: تأمین مسکن، مهم‌ترین اولویت استان است و همه مدیران باید برای این مهم پای کار باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان با تأکید بر تسریع در فروش اموال و املاک و زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی، گفت: هیچ توجیهی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برای نگهداری زمین‌های مازاد قابل پذیرش نیست.
استاندار ایلام با تأکید بر همراهی تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی با اداره کل راه و شهرسازی، افزود: تمامی مدیران کل یاریگر اداره کل راه و شهرسازی برای تحقق برنامه‌های تأمین مسکن استان باشند.
بهرام‌نیا تأکید کرد: دستورالعمل جدیدی در خصوص نهضت ملی مسکن صادر شده که در آن وظیفه نظام مهندسی، دستگاه‌ها و راه و شهرسازی مشخص شده و هر کدام باید وظایف خود را انجام دهند.
وی اضافه کرد: شهرستان‌هایی که مشکل زمین دارند، از طریق تفاهم‌نامه با مالکان زمین، مشکل زمین برای طرح نهضت ملی مسکن حل می‌شود.
استاندار ایلام ادامه داد: برنامه داریم جهشی قابل توجه را در پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی شاهد باشیم و کمتر از یک ماه گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن شهری و روستایی توسط بانک‌های عامل باید ارائه می‌شود.
بهرام‌نیا بیان کرد: تمامی شهرستان‌های استان در صورت داشتن زمین به میزان لازم و اعلام نظر فرمانداران، مجاز به ساخت ساخت و ساز ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هستند.
وی با قدردانی از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و آموزش و ورزش در خصوص ساخت و سازهای مسکن ملی گفت: با اقدامات انجام‌شده طی یک هفته اخیر ساخت یک هزار و 500 واحد جدید دیگر در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده است‌.

شناسه خبر 64356