شناسه خبر:64390
1401/10/10 09:08:44
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی:

جامعه حمل‌ونقل امروز دارای بصیرت و وفادار به انقلاب‌ هستند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: جامعه حمل‌ونقل امروز، دارای بصیرت و وفادار به انقلاب هستند.

مهرداد جهانی ظهر روز پنجشنبه در نشست با جمعی از رانندگان شهرستان اراک ضمن بررسی وضعیت فعالیت آنان، از تلاش رانندگان نمونه حمل‌ونقل کالای شهرستان اراک و رانندگانی که در جابه‌جایی مواکب در ایام اربعین حضور فعال داشتند، تجلیل کرد.
جهانی در این نشست با اشاره به این موضوع که خوشبختانه جامعه حمل‌ونقل امروز دارای بصیرت و وفادار به انقلاب و مردم است، گفت: رانندگان گرداننده چرخ اقتصاد هستند که اگر نباشند، تمامی بخش‌های دیگر اقتصاد به زحمت می‌افتند؛ لزوم توجه به مطالبات، رفع مشکلات و تسهیل امور رانندگان سال‌ها است که در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و خوشبختانه جامعه امروز حمل‌ونقل کشور برای خدمت‌رسانی به مردم همواره ثابت‌قدم است و با وجود برخی مشکلات و کمبودها، اجازه سوء استفاده بیگانگان و دشمنان را نخواهند داد.
وی افزود: به پاس این خدمات عزم سازمانی بر این است تا با حمایت و پشتیبانی‌های همه‌‌جانبه و کمک مؤثر به رانندگان، رضایتمندی آن‌ها را فراهم کنیم و دغدغه ایشان را در ارائه خدمات صادقانه به حداقل برسانیم.
جهانی در ادامه با اشاره به اهمیت برقراری تردد ایمن در راه‌ها، اظهار کرد: در زمینه ایمن‌سازی راه‌ها هرچه تلاش کنیم، باز جای کار دارد؛ بنابراین برداشتن هر قدم در این راستا گامی است برای حفظ جان مترددین جاده‌ها به‌ویژه صنف رانندگان که سرمایه ملی هستند.
وی با اشاره به سهم کل حمل‌ونقل و شقوق مختلف آن از تولید ناخالص داخلی و تأثیراتش بر پیشرفت وتوسعه اقتصاد، تأکید کرد: شبکه ارتباطی راه‌های استان به‌عنوان زیرساخت اصلی در صنعت حمل‌ونقل استان بوده و از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان است و به‌عنوان شریان‌های حیاتی و اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که با صرف اعتبارات کلان در طول سالیان متمادی به تکامل رسیده و محافظت از این سرمایه عظیم ملی، وظیفه‌ای است سنگین بر دوش راهداران که به فضل پروردگار تاکنون با وجود کمبودها و کاستی‌ها، به‌خوبی از عهده آن برآمده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: خدمت‌گزاران حوزه حمل‌‌ونقل از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار هستند که نباید از آن غافل شد.
وی با اشاره به هوشیاری جامعه حمل‌ونقل در برابر توطئه‌های دشمنان، تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل کشور تقریباً 90 درصد جابه‌جایی‌ها از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد و استان مرکزی در جابه‌جایی مسافرین به‌ویژه در ایام اربعین و حمل کالاهای اساسی از بنادر جنوب کشور، جزء استان‌های برتر بوده و این امر درحالی اتفاق افتاد که صنعت حمل‌ونقل کشور با وجود تحریم‌ها و کاستی‌ها، با کمترین امکانات، بیشترین خدمات را به مردم ارائه داده است.
جهانی در ادامه گفت: رانندگان با بصیرت و غیور کشور در تمامی مراحل انقلاب نقش مهمی تا به این لحظه داشته و دارند.
گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن گرامیداشت روز بصیرت و حماسه 9 دی، از تعدادی از رانندگان به‌خصوص رانندگانی که در جابه‌جایی مواکب در ایام اربعین حضور فعال داشته‌اند، با اهدای لوح تقدیر از سوی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تجلیل شد.

شناسه خبر 64390