شناسه خبر:64398
1401/10/10 09:20:42

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان را به‌موقع و در کمترین زمان ممکن اجرا کنند تا این طرح‌ها در چرخه کُند بلاتکلیفی قرار نگیرد.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: بخشی از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به‌صورت مستقیم اختصاص یافته است و بخشی دیگر را مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پیگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه از 15 بهمن‌ماه تا دو ماه آینده‌اش اعتباری واگذار نخواهد شد، درباره تأمین اعتبارات از طریق تهاتر نفت گفت: وزارت نفت نیز اعلام کرده تا 15 بهمن‌ماه به محض دریافت جزئیات گزارش هزینه‌کرد دستگاه‌های اجرایی استان، اعتبارات مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.
قاسمی‌فرزاد افزود: براساس قانون و اعلام وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تکالیفی برای بانک‌ها در ارائه تسهیلات به طرح‌های توسعه‌ای مشخص شده است که در نشست بعدی میزان همکاری بانک‌ها در اجرای طرح‌های استانی بررسی و به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.
وی یادآور شد: با شورای بانک‌های استان توافق شده عملکرد هریک از بانک‌ها را در ارائه به‌موقع تسهیلات تکلیفی طی 9 ماه گذشته ارزیابی کنیم.
استاندار همدان تصریح کرد: در راستای اجرای تبصره چهار قانون بودجه کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، اطلاعات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی در سامانه مشارکت عمومی و خصوصی در اختیار قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت ارائه به‌موقع گزارش عملکرد بهره‌وری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: ملاک ارزیابی مدیران استان، بررسی عملکرد بهره‌ورانه مجموعه‌های زیر پوشش آن‌ها است و اگر این عملکرد بدون شاخص‌های رشد باشد، در ابقای مدیران تجدید نظر خواهد شد.
قاسمی‌فرزاد سرشماری برای تأیید اطلاعات هویتی و مکانی افراد را ضروری دانست و یادآور شد: این مهم از طریق ورود به سامانه ثبت احوال در اینترنت انجام می‌شود.

شناسه خبر 64398