شناسه خبر:64432
1401/10/10 11:26:28

طبق ارزیابی‌های سازمان پدافند غیر عامل استان، شرکت ملی گاز همدان در سطح استان در رتبه نخست عملکردی حوزه کارگروه سایبری و الکترونیک قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز همدان؛ محمد‌صادق محبی‌نظر از کسب نخستین عنوان شاخص در حوزه کارگروه سایبری و الکترونیک شورای پدافند غیر‌عامل استان در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم این کارگروه به عنوان بدنه کارشناسی و تخصصی در کنار قرارگاه پدافند سایبری استان در جهت ارتقای امنیت سایبری زیرساخت‌های استان قدم‌های بزرگی بردارد.

وی در ادامه‌ از اهمیت مصرف بهینه و بازرسی از سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی در فصل سرد سال خبر داد و افزود: کارگروه تخصصی ارزیابی پدافند غیر‌عامل سایبری و الکترونیک این شرکت اقدام به ارزیابی عملکرد از کلیه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و غیر‌دولتی، شهرداری‌ها و دانشگاه‌های استان اقدام نمود که در نهایت حاصل تلاش همکارانم کسب رتبه نخست عملکردی در حوزه کارگروه سایبری والکترونیک شورای پدافند غیرعامل استان است.

 

این مسئول در ادامه تصریح کرد: این ارزیابی تخصصی با مدنظر قراردادن فاکتورهای متعدد از جمله گستردگی شبکه‌ها، جداسازی شبکه‌ها براساس دستور‌العمل‌های افتا، ارتباط ایمن شبکه اینترانت واینترنت، تجهیزات، به‌روز بودن نرم‌افزارها و از همه مهم‌تر عامل نیروی انسانی متخصص و متعهد صورت پذیرفته است.

 

‌محبی‌نظر ادامه داد: خوشبختانه شرکت گاز استان با راه‌اندازی قرارگاه شهید همدانی اقدامات خوبی در زمینه شناسایی تهدیدات، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در حوزه امنیت سایبری، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران انجام داده و تاکنون موفق به شناسایی و دفع ده‌ها حمله سایبری به شبکه‌ها و زیر‌ساخت‌ها شده که البته نیاز است در این زمینه فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

 

گفتنی است در همین راستا استاندار همدان با اهدای لوح تقدیر از مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تقدیر کرده است.

در متن این حکم آمده است:

 

توسعه و بالندگی روز افزون کشور همواره حاصل زحمات دولتمردان در عرصه‌های مختلف و نشان از تلاش و اخلاص افراد نیکی است. ثمره پیگیری آنان بر مردم نمایان و تا سالها در اذهان باقی خواهد ماند.

 

تلاش و همت والای مدیریت و کارکنان آن سازمان موجب کسب عنوان «دستگاه شاخص در حوزه کارگروه سایبری و الکترونیک شورای پدافند غیرعامل استان» در سال جاری گردیده است.

 

توفیق جنابعالی در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و در راستای اعتلای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، منویات مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) و دولت مردمی آیت‌الله دکتر رئیسی از خداوند سبحان مسألت می‌نمایم.

شناسه خبر 64432