شناسه خبر:64473
1401/10/11 10:30:56

سپهرغرب، گروه تیک: سیدجواد هاشمی گفت: کودکان بدون والدین خود نمی‌توانند در سینما حضور پیدا کنند از این رو مخاطب سینمای کودک تنها کودکان نیستند.

فیلم سینمایی جزیره فضایی (تورنا2) فیلمی با مضمون کودک و نوجوان در ژانر تخیلی به کارگردانی و نویسندگی سید جواد هاشمی اکران خود را از 29 آذر ماه در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است.
تورنا2 با عنوان جزیره فضایی داستان پروفسوری را روایت می‌کند که موفق به ساخت یک رستوران شده‌ که در نهایت به یک سفینه تبدیل می‌شود. حال با ورود چهار نوجوان به ادامه داستان، سفینه فضایی مقداری زودتر از موعد به پرواز درمی‌آید. سفینه در نهایت به فضا رفته و در یک سرزمین ناشناخته فرود می‌آید و ادامه داستان دنبال می‌شود.
 تاکنون موفق به تبلیغات جزیره‌فضایی نشده‌ایم
نویسنده و تهیه‌کننده جزیره فضایی (فیلم تورنا2) در خصوص این فیلم گفت: متاسفانه تاکنون موفق به تبلیغات نشده‌ایم و مخاطبان ما هنوز نمی‌دانند که این فیلم اکران شده است تا به سینما مراجعه کنند.
 فیلم‌ها نسبت به تورم امروزی هزینه تولید خود را هم در نیاورده‌اند
سید جواد هاشمی در خصوص فیلم‌ها و آثار سینمای خصوصی گفت: سینمای خصوصی سینمای شکست خورده و به طوری ورشکسته‌ای است؛ به همین دلیل وقتی می‌دانم باز‌گشت سرمایه من تضمینی ندارد و حتی جزء افسانه‌هایی است که یک فیلم حتی آثار پرفروش جدول فروش سینما با تورمی که اتفاق افتاده است؛ هزینه تولید سال گذشته خود را هم در نیاورده‌اند؛ متاسفانه این موضوع یک شرایط جدید و روند ناامید کننده‌ای برای سینمای در همه ژانر‌ها و همه سنین است.
 دلیل دو اسم بودن جزیره‌فضایی و تورنا2
سید جواد هاشمی نویسنده و کارگردان فیلم‌های تخیلی کودک و نوجوان راجع به دو اسم بودن فیلم جزیره فضایی گفت: دو اسمه بودن جزیره‌ فضایی به این دلیل است که قسمت یک این فیلم حدود سه سال پیش با نام تورنا2 اکران شد و جزیره‌ فضایی ادامه همان داستان در شکل و شمایل تازه و جدید است.
وی به آثار قبلی کار کودک و نوجوان خود اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه از کار آهوی پیشونی سفید یک، دو و سه خروجی خوبی گرفتم، احساس کردم بچه‌ها فیلم‌های دنباله‌دار را در سینما دنبال می‌کنند.
هاشمی در خصوص استقبال و فروش فیلم خود افزود: درحال حاضر هم بدون تردید احساس می‌کنم فیلمی که اصلا تبلیغاتی نداشته است و در چهار الی پنج روز توانسته 200 میلیون تومان بفروشد؛ شرایط رو به رشد دارد و امیدوار کننده است.
 مخاطب سینمای کودک فقط کودکان نیستند
وی درخصوص حضور بازیگران و چهره‌های شناخته شده درآثار تولیدی خود و تاثر بر روی روند استقبال کودکان گفت: حضور چهره‌های شناخته شده حداقل بی‌تاثیر نیست و ما در سینمای کودک یک اصلی داریم که کودکان بدون همراهی والدین خود نمی‌توانند در سینما حضور پیدا کنند و ما مجبور هستیم به طریقی فیلمسازی را پیش ببریم که والدین این افراد هم از فیلم استقبال کنند.
هاشمی ادامه داد: در حال حاضر چاره‌ای دیگری نیست و باید از تمام تمهیدات برای جذب مخاطب استفاده کرد؛ مخاطب سینمای کودک فقط کودکان نیستند و والدین آن‌ها هم مخاطب ما هستند.
وی در سخنان پایانی خود در خصوص روند تبلیغات تلویزیونی گفت: قرار است تبلیغات تلویزیونی ما از روز جمعه آغاز شود و نمیدانم این اتفاق خواهد افتاد یا خیر؛ اما اگر این اتفاق بیوفتد؛ گمان می‌کنم در هفته آینده فروش مناسبی با توجه به شناخته بودن و استقبال خوب تورنادو داشته باشیم و منتظر هستیم که ببینم در هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

شناسه خبر 64473