شناسه خبر:64487
1401/10/12 09:25:34

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر دو روز گذشته «آرش کردی» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر به این شهرستان، مقرر شد 350 میلیارد ریال برای تکمیل تعهدات شرکت توزیع برق استان همدان در اختیار این شهرستان قرار گیرد.

«هادی بیگی‌نژاد» اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در حوزه برق از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در سفر مدیرعامل توانیر به ملایر مورد پیگیری قرار گرفت.
وی افزود: ضمن بررسی وضعیت شهرستان ملایر در حوزه تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان ملایری، زیرساخت‌های شهرستان درخصوص سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال نیز بررسی شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تبدیل 120 کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار، جابه‌جایی 500 پایه شبکه توزیع برق، نصب دو هزار عدد چراغ روشنایی، نصب 40 دستگاه ترانس، اصلاح و بهینه‌سازی 6 کیلومتر از شبکه توزیع را ازجمله تعهدات شرکت توزیع برق استان همدان در سال 1401 در شهرستان ملایر عنوان کرد.
بیگی‌نژاد با بیان اینکه با اختصاص این میزان اعتبار تمامی این تعهدات انجام خواهد شد، ادامه داد: تأمین یک دستگاه بالابر، مساعدت مالی در تأمین برق پروژه گردشگری جهان کوچک و مساعدت در تأمین روشنایی مسیر آموزشکده کوثر، از دیگر مصوبات این نشست بود.
وی یادآور شد: در نشست دوم که روز جمعه با حضور مدیرعامل توانیر و مدیرعامل برق باختر برگزار شد، مباحث مربوط به انتقال برق و تأمین زیرساخت‌های لازم در حوزه برق جهت سرمایه‌گذاری و اشتغال مورد بررسی قرار گرفت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این نشست مقرر شد تخصیص مبلغ مورد نیاز برای اجرای پست برق 63 به 20 کیلوولت شهرک شوشاب که تأمین‌کننده برق شهرک صنعتی شوشاب و تضمینی برای رفع ضعف ولتاژ منطقه حسین‌آباد و آورزمان خواهد بود، تسریع شود.
بیگی‌نژاد گفت: با توجه به اینکه شهرک صنعتی جوکار به‌عنوان قطب تولید فروسیلیس کشور مطرح است و این صنعت نیاز فراوان به برق دارد، مقرر شد در تأمین اعتبار پست برق این شهرک در دولایه 230 به 63 و 63 به 20 کیلو ولت به قید فوریت اقدام لازم صورت پذیرد.
وی تأکید کرد: با اجرای این دو پست برق ضمن تأمین زیرساخت‌های انرژی جهت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در شهرک‌ صنعتی امام رضا (ع) جوکار و شهرک صنعتی شوشاب، ضعف ولتاژ برق مناطق حسین‌آباد ناظم و آورزمان نیز برطرف خواهد شد.
بیگی‌نژاد افزود: از دیگر مصوبات این نشست موافقت با تأسیس پژوهشکده مشترک در حوزه برق با همکاری دانشگاه ملایر و شرکت برق منطقه‌ای باختر بود که با انجام این امر مهم، راهکارهای حل مسائل حوزه نیرو با تأمین مالی برق باختر و با توان اعضای هیئت علمی دانشگاه ملایر مورد پژوهش قرار خواهد گرفت.

شناسه خبر 64487