شناسه خبر:64493
1401/10/12 09:31:53

سپهرغرب، گروه خبر: زهرا طالبی: شهردار بهار گفت: سامان‌دهی ورودی شهر بهار در سال آینده انجام می‌شود.

نشست خبری رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار بهار با اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر بهار در این نشست ابراز کرد: خبرنگاران نقش بسزایی در روشنگری افکار عمومی دارند و به‌عنوان رابطه بین مردم و مسئولان هستند و می‌توانند حس مطالبه‌گری را در بین مردم تقویت کنند.
سعید ماهری‌پیرو محدودیت منابع مالی، انسانی و امکانات را از مشکلات عمده در خدمات‌رسانی برشمرد و افزود: داشتن شهری آباد از خواسته‌های به‌حق مردم بهار است که با وجود محدودیت منابع مالی، انسانی و امکانات، در این راستا تلاش می‌کنیم.
وی ابراز کرد: با توجه به اینکه امروزه رویکرد توسعه حوزه گردشگری است و شهر بهار در محور گردشگری قرار گرفته، همه ما باید دید مردم منطقه را عوض کرده تا از کشاورزی به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری روی آورند و رسانه‌ها در این مقوله نقش مهمی دارند.
وی افزود: اجرای طرح مجری ساختمان، عدم تفکیک اسناد عادی، مشکل معبر در زمین تفکیکی بهاران 12، تملک و اجرای کمربند ضلع غربی بهار و عدم تعیین تکلیف حریم سیاسی موجب ایجاد مشکلاتی شده که با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و ادارات کل و استانداری جلساتی در این رابطه برگزار شده و مکاتباتی صورت گرفته است.
در ادامه شهردار بهار نیز گفت: سال آینده نگهداری فضای سبز، زیباسازی و خدمات شهری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
شاهین فرجی‌فر اضافه کرد: امروزه شهرداری یک تدارکاتچی نیست و رویکرد آن از خدماتی به اجتماعی تغییر کرده و نمی‌تواند به‌صورت یک‌بُعدی عمل کند و در همه امور ازجمله عمران، فرهنگ، رسانه و اجتماعی دخالت دارد و نسبت به معضلات اجتماعی نیز بی‌تفاوت نیست.
این مقام مسئول افزود: باید تفکر و عملکرد شهردار امروز با گذشته متفاوت باشد، زیرا نگاه و سلیقه مردم تغییر کرده و ما نمی‌توانیم از تفکر آنان دور بمانیم.
فرجی‌فر اظهار کرد: اولویت‌ها و نیازها در مناطق مختلف شهر، متفاوت است و در راستای برقراری توازن در شهر باید به اولویت‌های هر منطقه توجه کرد.
وی تصریح کرد: برای تسلط بر وضعیت موجود، احصای آمار و اطلاعات حوزه مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین و برای رضایتمندی جامعه هدف برنامه‌ریزی شد.
فرجی‌فر اذعان کرد: سیاست‌گذاری‌های شورا و اقدامات شهرداری در یک‌سال گذشته باعث حصول رضایت نسبی در مجموعه شده است که این کار ما را سخت‌تر می‌کند.
   کاهش تصدی‌گری، رویکرد شهرداری بهار
شهردار بهار بر کاهش تصدی‌گری شهرداری تأکید کرد و افزود: برای عملکرد بهتر و بالا رفتن کیفیت فضای سبز و همچنین کاهش تصدی‌گری شهرداری، سال آینده برخی امور به بخش خصوصی واگذار می‌شود و اقدامات اولیه انجام شده است.
فرجی‌فر حفظ و گسترش فضای سبز را وظیفه ذاتی شهرداری دانست و گفت: هرگونه قطع اشجار و هرس بدون هماهنگی با شهرداری ممنوع است و افرادی که از این قانون تخطی کنند، باید طبق ضابطه ابلاغ ماده یک لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: طراحی و احداث پروژه‌های عمرانی با پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی انجام می‌شود.
فرجی‌فر با تأکید بر اینکه شهر بهار ظرفیت شهر توسعه‌یافته شدن را دارد، گفت: شهر بهار در مسیر گردشگری قرار گرفته است و باید از فرصت نزدیکی بهار به مرکز استان، لالجین و علیصدر بهره بگیریم.
   در سال آینده شهر بهار به کارگاه عمرانی تبدیل خواهد شد
وی بر استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران تأکید کرد و افزود: ما برای پروژه‌های حوزه گردشگری دید انتفاعی نداریم و انتفاع ما از توسعه شهر است و خواهان مشارکت سرمایه‌گذاران و شهروندان هستیم.
این مقام مسئول اظهار کرد: تمام تلاش شهرداری، احقاق حق مردم است و اقدامات گسترده‌ای برای احقاق حق مردم از پروژه ولایت و جزیره شادی صورت گرفته است.
   جذب گردشگر با سامان‌دهی ورودی شهر محقق می‌شود
وی با تأکید بر سامان‌دهی ورودی شهر بهار، گفت: ورودی شهر نشان‌دهنده قدمت و توانمندی آن است و ورودی شهر بهار متأسفانه هیچ جاذبه‌ای برای ایستایی گردشگر ندارد.
این مقام مسئول با تأکید بر مشارکت مردمی، افزود: برای اجرای پروژه سامان‌دهی ورودی شهر بهار، گرفتن مشوق‌های لازم از مراجع قانونی درحال پیگیری است و توافق هر مالکی با شهرداری قطعاً منجر به تولید ثروت برایش خواهد شد.
وی به برنامه سال آینده شهرداری بهار اشاره کرد و گفت: در راستای سامان‌دهی ورودی شهر بهار از جاده کرمانشاه و محدوده خدماتی شهرداری تا میدان آزادگان، پلاک‌ها درحال تعریض است و پارک نواری‌ با کارکردهای موضوعی شامل فضای پیاده، آلاچیق، فضای ورزش، فضای تفریحی، تندرو، کندرو و دسترسی‌های محلی ایجاد می‌شود که باعث تحول شهر بهار خواهد شد.
   کلنگ‌زنی پارک 3 هکتاری در بهار
وی از کلنگ‌زنی پارک سه هکتاری در سال آینده خبر داد و یادآور شد: پارک سه هکتاری روبه‌روی مسکن مهر بهار گردشگر جذب می‌کند و برای این پروژه آب‌نماهای مخصوص، زمین چمن مصنوعی، زمین بازی، زمین چمن مصنوعی، سالن آمفی‌تئاتر و فضای رفاهی دیده شده است.
این مقام مسئول افزود: وضعیت میدان امام نابه‌سامانی بصری دارد و نیاز به تغییر معماری دارد که برای سامان‌دهی آن برنامه داریم.
وی از پیاده‌روسازی بلوار شهید بهشتی بهار در سال آینده خبر داد و گفت: در سال آینده پیاده‌روسازی با موزائیک نداریم و برای پیاده‌روسازی بلوار شهید بهشتی از جالیز و کف‌پوش مناسب استفاده خواهیم کرد.
این مقام مسئول افزود: جوی آب در کنار بلوار شهید بهشتی باید دال‌گذاری شود و با توجه به اینکه شهر بهار مسطح است، برای جلوگیری از ماندآب از شیب مصنوعی استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به زاویه دید متفاوت خبرنگار به جامعه، گفت: خبرنگاران در جهت‌دهی افکار عمومی نقش دارند و می‌توانند زاویه دید شهرداری را به سمت منافع مردم سوق دهند و شرط آگاهی‌بخشی، دسترسی به اطلاعات است و همچنین ما در حوزه مدیریت شهری نیازمند مشورت، ایده‌ها و راهکارها هستیم.
این مقام مسئول افزود: برای داشتن شهر پویا، باید همدلی بین اصحاب رسانه، شورا و مدیریت شهرداری داشته باشیم.
وی با تأکید بر کارهای ماندگار و زیربنایی، گفت: به‌منظور نیازسنجی و اولویت‌بندی نیازهای شهروندان در محلات و مساجد حضور خواهیم یافت؛ چراکه اعتقاد داریم مسیر و نقشه را مردم ترسیم می‌کنند و معتقدیم برای حصول موفقیت، نباید در اتاق بسته تصمیم‌گیری کنیم.
این مقام مسئول افزود: نبود معاونت فرهنگی در شهرداری بهار بسیار محسوس است که برای برنامه‌ریزی و سامان‌دهی برنامه‌های فرهنگی، ورزش و فراغت مردم این معاونت باید استقرار یابد.
گفتنی است؛ در پایان پیرامون موضوعات جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، ایجاد رستوران سنتی و بوم‌گردی، ایجاد پارک‌های محله‌ای، ایجاد شهر بازی سرپوشیده، اجرای ممیزی املاک، تعیین تکلیف حریم سیاسی شهر بهار، زمین‌های خالی بلاتکلیف، تغییر کاربری اراضی عادی، رفع خطر از منازل و املاک قدیمی، تاکسی گردشی، جزیره شادی و پروژه ولایت، طرح جامع ترافیک شهر و سرعت‌کاه و سرعت‌گیرها و طرح سامان‌دهی چشمه قصابان بحث و گفت‌وگو شد.

شناسه خبر 64493