شناسه خبر:64536
1401/10/13 08:49:01
مکتب سلیمانی پرورش‌دهنده بشریت ناب تا قیامت خواهد بود؛

مکتب سلیمانی تا ابد زنده است و از بین علاقه‌مندان دانشجو می‌پذیرد

مکتب سلیمانی تا ابد زنده است و از بین علاقه‌مندان دانشجو می‌پذیرد؛ مکتب سلیمانی یک موجود زنده است؛ او متولد شده و با تغذیه از منابع بااصالت، رشد کرده و به بلوغ و کمال رسیده است و در سیر تکاملی خود خدماتی را به عالم ارائه کرده و مبدع آن درنهایت به بهترین صورت از مرگ، شهد شیرین شهادت را نوشیده و به قرب الهی رسیده است.

شهید سلیمانی و مکتب او را می‌توان به‌واقع یک الگوی تمام‌عیار برای زندگی سعادتمندانه دانست. زندگی او تا ابد ادامه دارد و مکتب او پرورش‌دهنده بشریت ناب تا قیامت خواهد بود. تشبیه این مکتب به یک موجود زنده و بالنده به نسل فعلی کمک می‌کند به فهم درستی از زندگی توأم با سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کند. درحال حاضر مکتب سلیمانی تبدیل به کارخانه انسان‌سازی شده است و با گستره‌ای بین‌المللی درحال جذب انسان‌ها از همه مکاتب به خود بوده؛ محبوبیت جهانی سردار سلیمانی مشوق و محرک اعجاب‌آوری است که حتی دنیادوستان و دنیاپرستان را هم می‌تواند جذب خود کند. روش‌شناسی رفتار سردار جای مطالعه بسیار دارد و می‌تواند موضوع مطالعات مجامع علمی و دانشگاهی باشد. چه رفتاری از سردار دل‌ها سر زده که تشییع جنازه او را تبدیل به بزرگ‌ترین تشییع جنازه عالم کرد؟
مگر او چه کرده بود و چه مرامی داشت که همه ایرانیان نسبت به وی ارادت خالصانه پیدا کرده بودند؟ آغاز حرکت او در زندگی مبارزاتی‌اش و روش آن، شناخت و بصیرت او از وقایع عالم و ثبات قدمی که در مسیر مبارزه به خرج داد نیز نیاز به مطالعه و کنکاش دارد.
احصای مؤلفه‌های هریک از موضوعات فوق و تطبیق آن‌ها با طرز تفکر و اقدام سلیمانی، می‌تواند محقق را در میزان و علت کسب موفقیت و محبوبیت او یاری کند و یا در موارد مشابه علت انحراف و یا کم‌نتیجه و کم‌اثر بودن عملکرد سایرین را نشان دهد. به‌هرحال مکتب سلیمانی نیاز ضروری و انکارناپذیر امروز جامعه ما و جامعه تشنه حقیقت است.
متأسفانه جامعه ما دچار مطالعه سطحی و غیر عمیق شده است و غالباً اطلاعات خود را از فضای مجازی می‌گیرد و این اطلاعات‌گیری سطحی موجب شده که سلبریتی‌ها اثرگزاری زیادی بر جامعه بگذارند. حال که شهید سلیمانی توانسته یک‌تنه میلیون‌ها انسان را به خود جذب کند و نقش برخی سلبریتی‌های بی‌سواد و بی‌بصیرت را خنثی کند، ضروری است که مکتب او شناخته شده و توسعه یابد.
مکتب سلیمانی می‌تواند عاقبت بسیاری از نسل حاضر را ختم به خیر کند؛ مکتب سلیمانی یک موجود زنده است و می‌تواند تا ابد پرورش‌دهنده خیل عظیم انسان‌های جویای حق و حقیقت باشد. او برای تحقق افکارش و منویات رهبرش عملکردی فرامنطقه‌ای داشت و خیرش به میلیون‌ها انسان رسید. پس بی‌دلیل نیست که از اقصی نقاط عالم انسان‌ها را به خود جذب کرد و این ما هستیم که باید قدردان مکتب او باشیم و روش مواجه‌اش با وقایع عالم را اول برای خود الگو قرار داده و سپس به تشنگان حق و عدالت معرفی کنیم. مکتب سلیمانی تا ابد زنده است و از بین علاقه‌مندان دانشجو می‌پذیرد.

شناسه خبر 64536