شناسه خبر:64634
1401/10/15 09:36:00

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان همدان گفت: به‌دلیل ابهامات بسیار، مزایده زمین‌های ناحیه صنعتی لالجین دو تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

حسن خانجانی‌موقر با حضور در بین تولیدکنندگان و بررسی مطالبات آن‌ها درباره مزایده زمین‌های ناحیه صنعتی لالجین دو، با بیان اینکه در فرم اهلیت‌سنجی و نحوه برگزاری مزایده ابهاماتی وجود دارد، اظهار کرد: مواردی در بخشی از این فرم مشاهده شده که به‌جای حمایت از تولیدکننده، حامی سرمایه‌گذار است؛ بنابراین با دستور قضائی این مزایده برای بررسی بیشتر تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود.
وی با بیان اینکه همه باید عزممان را برای حمایت از تولید جزم کنیم، گفت: در نگاه اولیه به فرم اهلیت‌سنجی می‌توان ابهامات موجود را مشاهده کرد که برای بررسی جامع‌تر و توجه به مطالبات تولیدکنندگان باید موضوع دقیق در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور نمایندگان تولیدکنندگان سفال لالجین بررسی شود.
دادستان همدان اظهار کرد: یکی از ابهامات موجود در فرم اهلیت‌سنجی، این است که برای تولیدکنندگان لالجینی امتیازی قرار داده نشده، آن‌هم در شرایطی که کارگاه‌های آنان با شرایط فعلی، کم‌کم رو به سوی تعطیلی می‌رود.
وی افزود: یکی دیگر از ایرادات این فرم آن است که گفته شده مالکین دارای واحد صنعتی در سایر شهرک‌ها 20 امتیاز کسب می‌کنند، به آن معنا که اگر فردی زمینی در شهرک ناحیه یک لالجین داشته باشد، امتیاز بهتر و بیشتری دارد! این مسئله قابل تأمل است و در باطن آن به‌جای حمایت از تولیدکننده، حمایت از سرمایه‌گذار را تداعی می‌کند.
این مقام مسئول عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود این است که چرا تعداد متقاضیانی که برای مزایده نام‌نویسی کرده‌اند، برای بررسی در اختیار اتحادیه مربوطه قرار نمی‌گیرد؟! درحالی که این اتحادیه با توجه به اشراف اطلاعاتی بر تولیدکنندگان، بهتر تشخیص می‌دهد چه افرادی اهلیت لازم خریداری زمین در شهرک صنعتی را دارند.
خانجانی‌موقر گفت: باید ضوابط قیمت‌گذاری زمین این شهرک صنعتی هم بررسی شود تا عادلانه و منصفانه و با حضور نمایندگانی از اتحادیه و تولیدکنندگان انجام گیرد، البته در این بخش باید ضوابط وزارتخانه مربوطه را هم درنظر گرفت، اما فراموش نشود که نفع مردم و حمایت از تولیدکننده در درجه نخست قرار گیرد.

شناسه خبر 64634