شناسه خبر:64638
1401/10/15 09:40:42

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه انصارالحسین همدان گفت: سردار سلیمانی را جنگ حاج‌قاسم نکرد، بلکه مرامی داشت که وی را تبدیل به حاج‌قاسم کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، سردار مظاهر مجیدی در آیین افتتاح مدرسه 15 کلاسه شهید سلیمانی در ملایر که توسط سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی کلنگ‌زنی شد، اظهار کرد: مرام حاج‌قاسم نبود که کارهایی همچون کلنگ‌زنی بکند، اما مشتاق شد که از این امور انجام دهد.
مجیدی تصریح کرد: همه افرادی که برای این پروژه کار کردند و همه دانش‌آموزان این مدرسه، مورد عنایت خدا قرار دارند. ما وقتی به این شهید در کاری توسل کردیم، گره‌گشایی شد.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی را جنگ حاج‌قاسم نکرد، بلکه مرامی داشت که وی را تبدیل به حاج‌قاسم کرد. اگر عاقبت‌به‌خیری می‌خواهید، مانند حاج‌قاسم دست و پای پدر و مادرتان را ببوسید.
فرمانده سپاه انصارالحسین همدان با بیان اینکه حاج‌قاسم هرجا به مشکل می‌خورد به حضرت فاطمه زهرا (س) توسل می‌کرد، مطرح کرد: هروقت حاج‌قاسم می‌گفت که روضه حضرت فاطمه را بخوانید، از کارها گره‌گشایی می‌شد.
   مدرسه شهید قاسم سلیمانی در ملایر افتتاح شد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز گفت: در سومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی، مدرسه‌ای در ملایر که متبرک به نام ایشان است و با دست این شهید کلنگ‌زنی شده، افتتاح شد.
حمیدرضا شیرازیانی با بیان اینکه این پروژه در سال 1395 کلنگ‌زنی‌ شده، تصریح کرد: 40 درصد این پروژه تا مرحله سفت‌کاری، با ارزش ریالی دو میلیارد و 500 میلیون تومان، توسط جناب آقای سیف و خانم شایگان که خیرین این پروژه بودند، انجام شده است.
وی ادامه داد: پس از آن و از اردیبهشت‌ماه سال 1400 مابقی کارها با منابع دولتی انجام شده و در کمتر از 18 ماه، عملیات عمرانی و تجهیز این مدرسه به اتمام رسیده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: این دبیرستان با زیربنای رد هزار و 500 متر مربع، دو هزار و 600 متر مربع محوطه در دو طبقه با اسکلت بتنی و با ارزش 13 میلیارد تومان، ساخته شده است.
شیرازیانی در پایان یادآوری کرد: سیستم گرمایشی این مدرسه، حرارت مرکزی موتورخانه و رادیاتور بوده و تمام اقدامات مطابق استانداردها، قوانین و مقررات است.
   نام‌گذاری 470 مدرسه به‌نام حاج‌قاسم
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز گفت: 470 مدرسه از زمان شهادت حاج‌قاسم به‌نام ایشان نام‌گذاری شده است.
حمیدرضا خان‌محمدی اظهار کرد: در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مدرسه‌ای افتتاح کردیم که حاج‌قاسم کلنگش را زده است.
وی گفت: با عمل به مکتب حاج‌قاسم، رهرو خوبی برای این شهید بزرگوار باشیم؛ حاج‌قاسم سرشار از عشق و محبت و عاطفه‌ بود، شما در هیچ تصویری از وی، اسلحه نمی‌بینید، چون او بر دل‌ها حکومت می‌کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: حاج‌قاسم حد ترازی است که بگوییم تربیت‌شدگان مکتب روح‌الله انقلاب چگونه هستند.
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه این مدرسه خاص است و باید نگاه و برنامه‌ریزی خاص داشته باشد، مطرح کرد: مدرسه‌ای که قدمگاه حاج‌قاسم بوده و کلنگش را بر زمین زده، باید پایگاه ترویج مکتب شهید سلیمانی با رویکرد دختران انقلابی و مبارز باشد.
خان‌محمدی ادامه داد: این مکان باید جایی باشد که اندیشه و رفتار حاج‌قاسم ترویج شود. او برای خدمت به مردم، همه را همسو می‌کرد؛ شعار من یک سلیمانی هستم، باید زنده نگاه داشته شود، چون هرکس در توان خود می‌تواند یک کار جهادی راه بیندازد.

شناسه خبر 64638