شناسه خبر:64685
1401/10/17 09:40:56

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی گزارش انجام تکالیف خود در رابطه با قانون جوانی جمعیت را ارائه دهند.

مسلم مخفی شامگاه چهارشنبه در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان همدان گفت: با عنایت به مواد قانونی ابلاغ‌شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دستگاه‌های اجرایی باید گزارش انجام تکالیف خود را ارائه دهند.
سرپرست فرمانداری همدان با اشاره به ضرورت اجرایی شدن مفاد این قانون در راستای پیشگیری از بحران پیری جمعیت کشور، تصریح کرد: تشکیل قرارگاه جمعیت در کشور نشان از توجه جدی و اهمیت این موضوع دارد که در سطح شهرستان نیز بنا داریم جلسات این ستاد به‌طور منظم تشکیل شود.
وی با بیان اینکه از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد نیز در این جلسات استقبال می‌کنیم، افزود: بحث فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار با اهمیت است و باید در امر آموزش و فراگیری مهارت‌های زندگی نیز برای خانواده‌ها برنامه داشته باشیم.
این مقام مسئول افزود: متخصصان و کارشناسان در مطالعات قانون جوانی جمعیت 21 مانع مهم فرزندآوری و رشد جمعیت را در کشور برشمرده‌اند که باید با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، فعالان فرهنگی و تشکل‌های مردم‌نهاد در زمینه رفع این موانع برنامه پیشنهادی ارائه و اجرا شود.
مخفی با قدردانی از ورود و اقدامات نماینده ولی فقیه در استان در بحث جوانی جمعیت، اظهار کرد: میزان عملیاتی شدن تعهدات دستگاه‌های اجرایی در بحث قانون جوانی جمعیت باید به‌طور مستمر بررسی شود.
سرپرست فرمانداری همدان افزود: عدم استقبال از فرزندآوری در خانواده‌های برخوردار که مشکلات اقتصادی ندارند، گویای این مسئله است که در این زمینه به مباحث فرهنگی و آموزشی بیشتر باید توجه کنیم.

شناسه خبر 64685