شناسه خبر:64741
1401/10/18 09:30:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ از تخصیص 200 دستگاه تراکتور به این شهرستان خبر داد.

حمزه خانجانی اظهار کرد: با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس 300 دستگاه تراکتور به این دو شهرستان‌ تخصیص یافته که از این تعداد به نسبت وسعت 200 دستگاه به شهرستان کبودراهنگ اختصاص دارد.
وی افزود: درحال حاضر در شهرستان کبودراهنگ مراحل احراز و اهلیت‌سنجی توسط مدیریت جهاد کشاورزی صورت گرفته و اسامی افراد به شرکت تراکتورسازی اعلام شده است.
خانجانی تصریح کرد: این اقدام مؤثر با پیگیری نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت گام مهمی برای رفع محرومیت و افزایش توان و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این دو شهرستان خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ خاطرنشان کرد: به پیوست ورود این ناوگان به اراضی کشاورزی تجهیزات و دنباله بندها نیز به توان مکانیزاسیون شهرستان اضافه خواهد شد.
وی در ادامه از آزادسازی 30 هزار متر مربع از اراضی تحت تصرف و بازگشت به چرخه تولید امنیت غذایی شهرستان کبودراهنگ خبر داد و یادآور شد: هرگونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی غیر قانونی است و درصورت مشاهده پس از اعلام به مراجع قضائی و صدور رأی، تخریب خواهد شد.
این مقام مسئول بیان کرد: در شهرستان کبودراهنگ چهار هزار و 500 هکتار از اراضی زیر کشت گندم آبی بوده که تاکنون بیش از 50 درصد این میزان سطح، زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفته و کبودراهنگ نسبت به متوسط در بحت کشت قراردادی پیشتاز است.
خانجانی تصریح کرد: سعی بر آن است 70 تا 80 درصد کشاورزان را در حوزه کشت گندم آبی زیر پوشش کشت قراردادی ببریم و با این اقدام کشاورزی شهرستان به سمت اقتصادی شدن و تولید پایدار سوق داده شود.

شناسه خبر 64741