شناسه خبر:64751
1401/10/18 09:43:54

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرمانشاه گفت: تخریب‌کنندگانی که در منطقه حفاظت‌شده بیستون این استان اقدام به تخریب و ساخت‌وساز غیر مجاز کرده بودند، به مراجع قضائی معرفی شدند.

«محمدحسین فلاحتی» روز شنبه افزود: در پی گشت و کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت شهرستان کرمانشاه، یک گروه که درحال تخریب اراضی ملی و تغییر کاربری آن به زمین کشاورزی بودند، با هوشیاری محیط‌بانان این اداره شناسایی شدند.
وی افزود: این افراد با یک دستگاه تراکتور درحال از ریشه درآوردن بوته‌های گون زیادی بودند که توسط محیط‌بانان نسبت به توقیف تراکتور آنان و معرفی متخلفان به دستگاه قضائی اقدام شد.
   تخریب ساخت‌وساز غیر مجاز در منطقه حفاظت‌شده بیستون
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در پی ساخت‌وساز غیر مجاز در منطقه حفاظت‌شده بیستون توسط سودجیان، این اداره در اجرای دستور مقام قضائی با همکاری نیروهای نظامی نسبت به تخریب یک سازه غیر مجاز در این منطقه حفاظت‌شده اقدام کرد.
فلاحتی گفت: براساس قانون هرگونه ساخت‌وساز در مناطق تحت مدیریت استان ممنوع بوده و درصورت مشاهده بنا بر ضوابط و مقررات نسبت به تخریب و برخورد با عاملان اقدام خواهد شد.
   دستگیری یک گروه شکارچی غیر مجاز در منطقه حفاظت‌شده بیستون
وی همچنین از شناسایی و دستگیری یک گروه از شکارچیان غیر مجاز در این منطقه حفاظت‌شده نیز خبر داد و افزود: این شکارچیان قبل از شروع به شکار شناسایی و دستگیر شدند.
فلاحتی یادآور شد: در پی گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت شهرستان کرمانشاه، محیط‌بانان این شهرستان یک گروه شکارچی متخلف که قصد شکار داشتند را شناسایی و قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر کردند.
وی گفت: از این افراد دو قبضه سلاح برنو و ساچمه‌زنی، 50 عدد فشنگ برنو و پنج عدد عدد فشنگ ساچمه کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرمانشاه یادآور شد: این افراد متخلف نیز پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شدند.
وی از عموم مردم طبیعت‌دوست شهرستان کرمانشاه درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی مراتب را با شماره تلفن گویای 1540 یا 38236733 در میان بگذارند.
استان کرمانشاه دو میلیون و 499 هزار هکتار مساحت دارد که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
در این استان سه منطقه حفاظت‌شده «بیستون» با 56 هزار و 319 هکتار، «بوزین و مرخیل» در پاوه با 25 هزار و 472 هزار هکتار و «قلاجه» با 43 هزار و 15 هکتار و چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت 161 هزار هکتار وجود دارد.

شناسه خبر 64751