شناسه خبر:64826
1401/10/19 09:51:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شورای هماهنگی بانک‌های ایلام گفت: پنج هزار و 229 نفر در این استان طی یکسال گذشته موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شده‌اند.

طالب یاسمی روز یکشنبه اظهار کرد: هفت هزار و 620 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات ازدواج توسط بانک‌های عامل تعیین شده به این افراد پرداخت شده است.
وی افزود: بانک‌های عامل مطابق با سیاست‌های دولت و بانک مرکزی پرداخت تسهیلات ازدواج را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و خوشبختانه از این منظر نیز جایگاه مناسبی داریم.
مدیر شورای هماهنگی بانک‌های ایلام همچنین با تأکید بر حمایت بانک‌های استان از سیاست حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یادآور شد: از آذرماه سال 1400 تا پایان آذرماه سال جاری هفت هزار و 900 نفر تسهیلات فرزآندآوری را در این استان دریافت کرده اند.
یاسمی اضافه کرد: دو هزار و 993 میلیارد ریال بدین منظور توسط بانک‌های عامل استان ایلام به افراد واجد شرایط پرداخت شده است. افزایش پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر در کردستان
سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در روستای باقرآباد محور سنندج- دیواندره راه‌اندازی شد و یک پایگاه دیگر هم به‌زودی در جاده جدید سنندج- مریوان گشایش می‌یابد.
پیام جلالی روز یکشنبه اظهار کرد: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای روستای باقرآباد از توابع شهرستان سنندج که ساخت آن یک سال طول کشید، دهه فجر به‌صورت رسمی گشایش می‌یابد اما نیروهای هلال احمر اکنون در آن مستقر هستند و به مردم خدمات می‌دهند.
وی افزود: هفته آینده پایگاه امداد و نجات جاده‌ای این جمعیت در جاده جدید سنندج- مریوان در محدوده روستای شیخ عطار راه‌اندازی خواهد شد اما این پایگاه نیز دهه فجر به طور رسمی افتتاح می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه پایگاه شیخ عطار در ساختمانی متعلق به راهداری ایجاد می‌شود، ادامه داد: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای وینسار قروه نیز دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد و منتظر تعیین پیمانکار برای ساخت آن هستیم.
جلالی با بیان اینکه جاده‌هایی داریم که قبلاً فرعی بوده و اکنون هم فرعی شناخته می‌شود اما تردد خودرو در آن زیاد است، اضافه کرد: ساخت پایگاه امداد و نجات در محورهایی مانند کامیاران به روانسر، دهگلان به کامیاران و بیجار به زنجان در دست برنامه است.
وی تأکید کرد: برای ساخت پایگاه امداد و نجات، باید زمین به تملک هلال احمر درآید تا این جمعیت نیز اقدام به احداث و تجهیز آن کند، بنابراین در این زمینه کمک خیرین ضروری است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه به طرح امداد زمستانی اشاره کرد و گفت: در این طرح که از 23 آذر شروع شد و تا 25 اسفند ادامه دارد، 135 نفر‌ روز از نیروهای امداد و نجات شرکت خواهند داشت.
جلالی یادآور شد: برای اجرای این طرح، 27 دستگاه آمبولانس، 12 دستگاه وانت کمک دار، 10 دستگاه خودرو نجات و یک دستگاه خودرو آرگو (همه‌جارو) در نظر گرفته شده است.

شناسه خبر 64826