شناسه خبر:64884
1401/10/20 11:57:56
برگزاری مراسم تجلیل از مادران وهمسران شهدا؛

تربیت پیروان صالح مرهون نقش‌آفرینی مادران شهداست

به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، از سوی واحد ایثارگران، امور بانوان و پایگاه مقاومت بسیج شرکت گاز استان همدان از مادران و همسران شهدا تجلیل شد.

مدیرعامل شرکت گاز همدان، ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت ام‌البنین (س) و روز تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا، گفت: تربیت پیروان راستین و صالح ‌انقلاب اسلامی را مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا‌ هستیم.

 

محمدصادق محبی‌نظر ‌با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهدای ترور، شهیدان را مایه عزت و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: شهدا‌ با شجاعت و استقامت خود پایه‌های انقلاب را تثبیت کرده و موجب استحکام‌بحشی و قدرتمند شدن این یادگار ارزشمند امام (ره) شدند.

 

وی اظهار کرد: این اقدام در راستای تکریم مادران شهدا‌ که الگو و نمونه بارزی از صبر و شکیبایی هستند، انجام شده است.

 

وی در ادامه گفت: مادران و همسران شهدا‌ مصداق بارز آزادگی هستند، چرا‌که بدون روحیه آزادگی و آزاده بودن نمی‌توان تحمل داغ فرزند و همسر شهید را تحمل کرد. یکی از مادران برجسته تاریخ ام‌البنین (س) است که زندگی ایشان مملو از عشق به ولایت و امامت بوده و فرزندی دلیر، شجاع و ولایتمدار همچون حضرت عباس (ع) را در دامان خود پرورش داده و تربیت کرد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان روز وفات حضرت ام‌البنین (س) را فرصتی برای قدردانی از آزادگی خانواده‌های شهدا دانست و افزود: مادرانی که به ندای رهبر و پیشوای خود حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و فرزندان و همسران برومند خود را برای فداکاری و جانثاری راهی جبهه‌ها کردند، شایسته تعظیم و قدردانی ویژه هستند.

 

محبی‌نظر تأکید کرد: این مادران درس وفاداری و فداکاری را به زنان جهان آموخته‌اند و بهترین الگوها برای برای دختران و مادران امروز هستند.

 

وی با آرزوی سلامتی و طول عمر برای مادران شهدا‌، عنوان کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد همواره قدردان فداکاری مادران و همسران شهدا و جانبازان بوده و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم برداریم.

 

در ادامه نیز مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل و کارمندان شرکت گاز استان، گفت: در حوزه ترویج ایثار و شهادت و خدمت به ایثارگران شرکت گاز استان همدان الگو و زبانزد است.

 

مجید صفدریان افزود: این روحیه از مدیرعامل جوان شرکت دور از انتظار نیست، چرا‌که خود از بدنه خانواده شهدا و فرزند جانباز ٧٠ درصد هستند.

 

وی با بیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) سمبل یک بانوی ایثارگر و فداکار است که نگاه ولایتمدار و تفکر حسینی را قطره‌قطره در کام فرزندانش نشاند، عنوان کرد: این بانوی بزرگوار فرزندان خود را راهی جبهه حق علیه باطل کرد و او افزون بر اینکه فرزندانش را درراه امام حسین (ع) فدا کرد، در زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا و رساندن پیام آن نیز نقش بسزایی داشت.

 

این مسئول با بیان اینکه امروز نفش تربیتی مادران و همسران شهدا‌ به عنوان یک الگوی عملی در جامعه مطرح است، تاکید کرد: مادران و همسران شهدا‌ در برابر سال‌ها ایثار و ازخودگذشتگی خود، هیچ توقعی از ما ندارند، این ما هستیم که مدیون ایثار و فداکاری این عزیزان هستیم و باید از این شیرزنان انقلاب اسلامی به خوبی تجلیل کنیم.

 

در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، عضو شورای فرهنگی شرکت به حدیثی با این معنا که بیشترین خیرها در زنان است و به صحبت‌های مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: پرچمداران این نظام و انقلاب مادران و همسران شهدا هستند، چرا‌که الگوی این بزرگواران حضرت زینب (س) و ام‌البنین (س) هستند.

 

وی افزود: افرادی که این روزها شعار آزادی زنان را سر می‌دهند خودشان کوچک‌ترین شناختی از آزادی زنان ندارند.

 

وی با بیان اینکه زنان جامعه و خانواده را شکل می‌دهند و نقش اساسی دارند، گفت: امروز شبهاتی به زنان وارد بوده که بهتر است خود زنان به صحنه بیایند و آن را حل کنند، چنانچه ما شاهد بودیم در این مدت تجمع زنان انقلابی در شهرهای مختلف از جمله همدان نشان داد که الگوی آزادی و آزادگی زنان مسلمان جهان حضرت فاطمه (س)، زینب کبری (س) و بانو بزرگواری چون ام‌البنین (س) است.

 

شایان ذکر است در پایان مراسم از همسران و مادران شهدای مدافع حرم شهیدان محسن کرمی، مجید صانعی، محمد‌حسین بشیری، محمد‌رضا الوانی و محسن فانوسی، مادر شهیدان حاج‌بابایی، همسران شهدای دفاع مقدس شهیدان اسماعیل شکری‌موحد، حاج میزا سلگی، عزیز‌الله احمدی، علی خوش‌لفظ و مهدی هزاره و همچنین همسران جانبازان مرحوم علی اشرف طاهر‌آبادی، محمد‌جواد چهاردولی و هادی محبی‌نظر تقدیر و تجلیل شد.

شناسه خبر 64884