شناسه خبر:64900
1401/10/21 09:21:24

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان از اعلام آمادگی مدیریت شهری جهت کمک و همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: شورا و شهرداری اعلام آمادگی می‌کنند در راستای اهداف سپاه پاسداران و در بحث حفظ و حراست از اهداف انقلاب اسلامی، همکاری‌های لازم را با این نهاد مقدس داشته باشند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمود مسگریان در صدوپنجاه‌ویکمین جلسه صحن شورا که با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین ( ع) استان همدان برگزار شد، افزود: همکاری با سپاه پاسداران در راستای حفظ امنیت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی، افتخاری برای ما است.
مسگریان ضمن تسلیت و گرامیداشت شهادت سردار شهید سلیمانی، اظهار کرد: وجود سرداران بزرگی چون شهید سلیمانی که نسبت به کافران اسلام و مسلمین با شدت عمل می‌کرند و نسبت به مردم رحماء بودند، در عرصه‌های مختلف اجتماعی بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به ویژگی‌های شهیدسلیمانی، اضافه کرد: سردار شهید سلیمانی فرمودند ولایت فقیه رنگ خدا است، این رنگ را به هر رنگ دیگری باید ترجیح دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تشکر از زحمات فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، ابراز کرد: رشادت‌های ارزشمند سپاه پاسداران در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان قابل تقدیر است.
   سردار مجیدی: ولایت‌مداری بزرگ‌ترین خصلت سردار شهید سلیمانی بود
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه، یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی را گرامی داشت و به بیان خاطراتی از دوران خدمت خود با سردار سلیمانی پرداخت.
سردار مظاهر مجیدی بزرگ‌ترین خصلت سردار شهید سلیمانی را ولایت‌مداری وی برشمرد و افزود: زمانی که مقام معظم رهبری دستور برای مبارزه با کفار در سوریه را صادر کردند، سردار سلیمانی بی‌درنگ اطاعت کرده و اکنون یکی از عوامل اصلی ایجاد امنیت در ایران، رشادت‌های این شهید معزز است.
سردار مجیدی با بیان اینکه نگاه به مسائل امنیتی کشور بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: بعد از فتنه سال 88 سردار همدانی که موفق شد اغتشاشات تهران را کنترل کند، با ایجاد 25 ناحیه در تهران اقدامات ناحیه‌ای را انجام داد و و امنیت این شهر را ایجاد کرد.
وی در این خصوص تأکید کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان نیز باید این‌گونه اقدامات را داشته باشند تا بتوان بسترهای امنیت را ایجاد کرد.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: با توجه به جمعیت 700 هزار نفری شهر همدان، سازمان حوزه مقاومت را براساس منطقه‌ای پیش‌بینی کردیم که در اتفاقات اخیر شاهد موفقیت آن بودیم.
سردار مجیدی با بیان اینکه حدود سه ماه درگیر برقراری امنیت بودیم و توانستیم لشکر راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: با هماهنگی ناجا زمینه را برای امنیت فراهم کردیم.
وی عنوان کرد: در این درگیری‌ها نیروهای کمکی به استان‌های دیگر اعزام کردیم و استان همدان موفق شد نیروهای استان‌های دیگر را تأمین کند و این ولایت‌مداری استان را نشان می‌دهد.
وی خطاب به شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید به بسیج و سپاه همدان نگاه دیگری شود، اگر قرار است رسالت خود را انجام دهیم، باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و این مهم با نگاه مدیریت شهری در ایجاد شهرک‌ها و محلات با درنظر گرفتن موضوعات امنیتی محقق شود.
سردار مجیدی در پایان سخنانش با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری مراجع امنیتی و نظارتی را فرصتی برای مجموعه بداند، افزود: ما آمادگی داریم که در تصمیمات لازم همکاری مناسب را با مدیریت شهری داشته باشیم.
   حجت‌الاسلام صفری‌افلاکی: عدالت، مبنای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی است
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه سپاه پاسداران را پاسدار آرمان‌ها و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانیم، گفت: مقوله عدالت مبنا و پایه شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی بوده و درعین‌حال مهم‌ترین راهبرد اجرایی و ابزار مدیریتی در حکومت اسلامی است.
حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشروعیت ما وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و تحقق عدالت‌خواهی است، افزود: ما مجموعه سپاه پاسداران را پاسدار آرمان‌های نظام می‌دانیم، امید است این پرچم‌ را همچنان باقدرت پیش ببرند.
وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر همدان هم چنانچه مواردی از شائبه فساد در مجموعه مدیریت شهری مشاهده کند، در این زمینه همکاری و هم‌افزایی لازم را با سپاه پاسداران خواهد داشت.
   نظری: حفاظت از دستاوردهای نظام، از وظایف عمده سپاه است
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه مکتب حاج‌قاسم سلیمانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، گفت: طبق قانون اساسی حفاظت و حراست از دستاوردهای نظام از وظایف عمده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
علی‌اکبر نظری با تأکید بر اینکه هر زمان و هر کجا انقلاب اسلامی و نظام در معرض آسیبی قرار گیرد سپاه مسئولیت دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب چندین نوبت به مسئله شبیخون فرهنگی، استحاله و نفوذ اشاره کرده‌اند که جامعه دقت لازم به این مهم را نداشته است.
وی با یادآوری این موضوع که با دقت در اغتشاشات اخیر وجهه استحاله دیده می‌شود، بیان کرد: باید در این قضایا به‌طور دقیق طبق مکتب حاج‌قاسم سلیمانی رفتار شده و به جوانان پروبال دهیم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم؛ حتی جوانانی که لغزش داشته‌اند نیز فرزندان همین سرزمین هستند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود: اگر استحاله را جدی نگیریم، قطعاً با این موج در جامعه مواجه شده و کار به اینجا می‌رسد که با جوانان خود مقابله کنیم که این موارد قصور بسیاری از مسئولان ما را می‌رساند که از مکتب حاج‌قاسم و دیدگاه‌های رهبری فاصله گرفته‌اند.
نظری با بیان اینکه فاصله‌ها ایجاد خلأ می‌کند، تصریح کرد: خلأ، ایجاد نفوذ می‌کند که سپاه به‌منظور عدم بروز این‌گونه موارد، باید به‌طور جدی ورود کند.
وی با تأکید بر اینکه بخشی از جوانان به سمت ارزش‌هایی همچون جبهه و جنگ می‌روند اما متأسفانه گروه عظیمی از جوانان مغفول مانده‌اند، ادامه داد: باید از طرق مختلف به منظور پُر کردن این خلأ، تلاش کنیم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: زمانی پیشنهاداتی را مبنی بر تربیت بازرسان به‌منظور ورود به تمام زوایا و ریشه‌کن کردن فساد، نفوذ دادن تعدادی از جوانان باسواد و باتحصیلات به دانشگاه‌ها و پُر کردن جایگاه اساتید غرب‌زده به این واسطه و تربیت استانداران قوی و برجسته، مطرح کردیم که اکنون تبعات این خلأها دیده می‌شود.
نظری با تأکید بر اینکه باید مکتب حاج‌قاسم را احیا کنیم، یادآور شد: در زمینه حفاظت و حراست از دستاوردها و جوانان ناموفق بوده‌ایم و نباید هر اراجیفی را به اسم علم به خورد دانشجویان و جوانان بدهند.
   رضایی: سپاه در صف مقدم جهاد تبیین قرار دارد
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه از تلاش‌ها و حمایت بی‌وقفه و شبانه‌روزی سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی و انتظامی استان تشکر کرد و گفت: سپاه پاسداران در این ایام بسیار سخت تلاش شبانه‌روزی در آرام‌سازی داشته‌ و اکنون نیز در جهاد تبیین در صف مقدم هستند.
علی رضایی با بیان اینکه تمرکز امپراطوری رسانه‌ای جهان غرب بر علیه ایران با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های رسانه‌ای در افکار و ذهن نوجوانان و جوانان تأثیرگذار بوده و بخشی را به تسخیر خود درآورده است، افزود: پس گرفتن این افکار بسیار متأثرشده، سخت و دشوار است و سپاه پاسداران و بسیجیان اکنون درتلاش هستند که این سرزمین فکری اشغال‌شده را پس بگیرند.
رضایی اضافه کرد: پس گرفتن افکاری که دشمن در اختیار گرفته، کار بسیار سختی است و باید در این زمینه همکاری لازم را در جهاد تبیین با سپاه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان با عنوان دومین کنگره شهدای استان در مهرماه سال 1402 قرار داریم، گفت: باید در خدمت این رخداد بزرگ در استان باشیم و همکاری لازم را به‌عمل آوریم.
   کاوسی‌امید: اقدامات هوشمندانه سپاه در برخورد فتنه بزرگ
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، اظهار کرد: زحمات و اقدامات هوشمندانه‌ سپاه پاسداران در همه عرصه‌ها به‌ویژه روزهای پیشین که فتنه بزرگی بود و جنگ ترکیبی در پیش رو داشتیم، قابل تقدیر است.
اکبر کاوسی‌امید اضافه کرد: اگر تمهیدات به‌موقع دستگاه‌های امنیتی و سپاه نبود، به زیرساخت‌های شهری آسیب وارد می‌شد.
وی تأکید کرد: باید نحوه مواجهه با اغتشاشگران به‌ویژه اراذل و اوباش به‌طور جدی پیگیری و مواردی که به هر دلیلی امکان دارد مثل آتش زیر خاکستر باشند، شناسایی شوند و این فتنه به‌طور کامل دفع شود.
کاوسی‌امید ادامه داد: لازم است اقدامات دیگری نیز توسط دولت شکل بگیرد و از این مرحله به سلامت عبور کنیم.
وی افزود: ما به‌عنوان سربازان نظام در خدمت سپاه پاسداران هستیم که در کنار هم نقش مهمی را در ایجاد امنیت ایفا کنیم.

شناسه خبر 64900