شناسه خبر:64915
1401/10/21 09:46:26

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: رسانه‌ها در مقابله با موج هشتم ویروس کرونا نقش کلیدی دارند و باید در راستای افزایش آگاهی مردم، تلاش مضاعفی به کار گیرند.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی در اراک، افزود: رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیمای مرکز استان نسبت به ارایه هشدارهای آموزشی، تولید محتوا داشته باشند و فیلم‌ها و گزارشات تهیه شده از موج‌های قبلی کرونا را نیز در راستای کنترل و مقابله با این بیماری، مجدد منتشر کنند.
وی بیان کرد: نیاز است موج قوی واکسیناسیون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی راه‌اندازی شود و مراکز ویژه واکسیناسیون در صورت نیاز ایجاد شود.
استاندار مرکزی تاکید کرد: بنا به توصیه متخصصان امر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، افرادی که 6 ماه از تزریق واکسن آنان می‌گذرد، باید نسبت به تزریق دُز یادآور این ویروس اقدام کنند تا میزان تلفات کاهش یابد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: موج هشتم شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در این استان با شیب ملایم آغاز شده و در راستای مقابله و کنترل این بیماری باید همه دستگاه‌های اجرایی تعامل و هم‌افزایی لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.
دکتر «علیرضا امانی» ضمن تاکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم، بیان کرد: با توجه به تجارب قبل، باید شرایط نامطلوب را درنظر گرفت تا در صورت وقوع و افزایش بیماری، از درمان عقب نمانیم.
وی اظهارکرد: انتظار است که شورای اطلاع‌رسانی، صدا و سیما و سایر رسانه‌های استان مرکزی، اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص اقدامات پیشگیرانه به مردم داشته باشند و با ایجاد تلنگر، سطح آگاهی و حساسیت مردم را افزایش دهند چراکه در صورت ساده‌انگاری این موج، مراجعات، تعداد بستری‌ها و فوت ناشی از این ویروس افزایش می‌یابد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: انجام واکسیناسیون، استفاده از ماسک به‌ویژه در اماکن سربسته، نظافت فردی، شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای کنترل و مقابله موج هشتم ویروس کرونا، بسیار تاثیرگذار است.
دکتر امانی اظهارکرد: در واکسیناسیون نوبت اول این استان، 95 درصد جامعه هدف، نوبت دوم 89 و نیم درصد و در نوبت سوم 50 درصد مردم شرکت کردند و از 2 هفته اخیر نیز روزانه 80 نوبت واکسن در این استان تزریق می‌شود.
وی افزود: واکسن ایرانی و سینوفارم خارجی در حد نیاز در استان مرکزی موجود است و در این خصوص نگرانی وجود ندارد و تزریق واکسن کرونا در تمام مراکز جامع سلامت، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت استان انجام می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کودکان و افراد بالای 60 سال سن به‌ویژه دادی بیماری زمینه‌ای باید واکسن کرونا را دریافت کنند، گفت: اتباع خارجی نیز باید نسبت به انجام واکسیناسیون حساسیت ویژه داشته باشند و در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدام کنند.
دکتر امانی عنوان کرد: هم‌اکنون هشت بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد، چهار نفر در اراک، سه نفر در ساوه و یک نفر در خمین است و تمام مراکز درمانی استان مرکزی آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند و 130 تخت بیمارستانی برای بستری بیماران پیش‌بینی شده است.
وی گفت: روز گذشته 80 هزارتن سرم خریداری شد، چراکه امکان همزمانی پیک آنفلوآنزا و ویروس کرونا وجود دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: سبدفروشی شرکت‌های دارویی از جمله مشکلات این دانشگاه است و اکنون داروهای غیرضروری به همراه داروهای ضروری توسط این شرکت‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد که امید است در این راستا تدابیر ویژه اندیشیده شود.

شناسه خبر 64915