شناسه خبر:65002
1401/10/27 09:05:59

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: هم‌زمان با سرمای بی‌سابقه در همدان 160 بی‌سرپناه که اغلب کارتن‌خواب و معتاد هستند، با هدف حمایت از آن‌ها به‌صورت موقت در گرم‌خانه شهرداری همدان اسکان یافتند.

«مرتضی رضایی» روز دوشنبه اظهار کرد: گرم‌خانه شهرداری بیشتر در فصل زمستان مورد استقبال افراد بی‌سرپناه قرار می‌گیرد و اغلب آن‌ها در این چندسال حضور مستمر در این مکان دارند.
وی اضافه کرد: امکانات و خدمات لازم ازجمله استحمام، لباس فرم، ویزیت توسط پزشک، معرفی به کمپ‌های ترک اعتیاد، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی در شب یلدا و عید، تزریق واکسن هپاتیت و ایدز، شام و صبحانه در گرم‌خانه همدان ارائه می‌شود.
مدیر خدمات شهری شهرداری همدان افزود: حمایت از معتادان و کارتن‌خواب‌ها به‌گونه‌ای است تا ضمن آموزش‌های مشاوره‌ای، شرایطی ایجاد شود تا دوباره به سمت اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نروند.
وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری درصدد است تا با جانمایی زمین یا مکان مناسب نسبت به انتقال گرم‌خانه آقایان اقدام کند، بیان کرد: تلاش ما ایجاد محیطی مناسب برای بی‌پناهان و آسایش مردم است.
رضایی ادامه داد: استحمام و شست‌وشوی البسه، جای خواب مناسب، توزیع غذا، توزیع مواد شوینده و بهداشتی برای مصرف کارتن‌خواب‌ها، ضد عفونی مرکز و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده بین این افراد در راستای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا، ازجمله خدماتی است که در گرم‌خانه شهرداری همدان ارائه می‌شود.

شناسه خبر 65002