شناسه خبر:65045
1401/10/28 09:17:07

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتاق اصناف استان همدان با تأکید بر به‌روزرسانی کسب و کارها و حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی به منظور حفاظت از شغل‌ها و سرمایه‌ها گفت: به همین منظور باید با مراکز علمی و موسسات پژوهشی ارتباط برقرار کنیم.

محمد ارغوان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مولفه‌های‌های مختلفی شرایط اقتصادی امروز را به وجود آورده است اظهار کرد: اگر تحریم‌ها که از عهده بازار خارج است را کنار بگذاریم که قطعا سهم بسزایی در وضعیت اقتصادی دارد؛ اما می‌توان با تدابیری حساب شده و علمی شرایط را بهبود بخشید.
وی افزود: در حال حاضر نخستین مساله پذیرش این مورد است که ماهیت کسب و کارها دگرگون شده است؛ مساله‌ای که اگرچه آن را می‌دانیم اما شاید نپذیرفته باشیم.
مشاور اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد: سرعت بالای تغییر و تحولات و رشد علم و تکنولوژی به عبارتی ما را غافلگیر کرد و از ارتقای کسب و کارها به نوعی غفلت کردیم.
وی افزود: با این وضعیت در اتاق اصناف نخستین وظیفه ما به‌روزرسانی کسب و کارها و حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی است تا بتوانیم شغل‌ها و سرمایه‌ها را حفظ کنیم.
ارغوان ادامه داد: به همین منظور باید ابتدا ارتباط خود با مراکز علمی و موسسات پژوهشی را برقرار کرده و مشکلات خود را پس از احصا در اختیار آنها قرار دهیم و به اتفاق یکدیگر در پی پاسخ آنها باشیم.
وی تاکید کرد: به این منظور اتاق‌های اصناف کشور باید از نظر مالی و جایگاهی قدرتمند باشند پس لازم است ظرفیت‌های قانونی را در قانون نظام صنفی را فعال کنیم، سهم اصناف از شهرداری‌ها و تعزیرات حکومتی که به روشنی در قانون نظام صنفی آمده است، لازمه این مهم است.
رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه این مهم نیازمند رسیدن به یک اجماع سراسری بین اصناف و مدیران دولتی است که باید در سطح کلان کشور و در هر استان رخ دهد بیان کرد: نیازمند اجماع حداکثری در اصناف هستیم تا برنامه راهبردی و عملی اصناف را تدوین و به منصه ظهور برسانیم.
وی با تأکید بر اینکه ایجاد همدلی و همراهی میان اصناف می‌تواند مشکلات پیش رو را کاهش دهد افزود: به ویژه آنکه با نگاه مثبت دولت سیزدهم مواجه هستیم و می‌توانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

شناسه خبر 65045