شناسه خبر:65050
1401/10/28 09:26:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: نیروهای این جمعیت، در طول فعالیت سامانه بارشی اخیر و برودت هوا 650 مسافر را در پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان اسکان دادند.

پیام جلالی روز سه‌شنبه اظهار کرد: در این مدت به هزار و 101 نفر امدادرسانی و به 10 نفر که بر اثر بارش سنگین برف در محورهای استان دچار مصدومیت شده بودند، امدادرسانی شد.
وی یادآور شد: در همین مدت 124 خودرو گرفتار در برف در محورهای سنندج- دهگلان و سنندج کامیاران توسط نیروهای این جمعیت رهاسازی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: امدادگران تمام تلاش خود را به کار می‌برند که در کمترین زمان، به حادثه دیدگان در جاده‌ها کمک کنند و در این مدت دو مادر باردار و هفت مصدوم ناشی از مسمومیت گازگرفتگی به بیمارستان منتقل شدند.
جلالی با اشاره به آماده‌باش امدادگران برای مقابله با حوادث ناشی از بارش باران، برف و کولاک، گفت: افزون بر 50 تیم با 147 نیروی عملیاتی و امدادی، 27 دستگاه آمبولانس و 16 خودرو در شهرهای مختلف استان برای امدادرسانی به مردم در فصل زمستان و در بارش برف و کولاک آماده هستند.
وی با اشاره به اینکه در کردستان، 13 پایگاه امداد و نجات ثابت، چهار پست موقت و 10 تیم پشتیبان همچون گذشته در تمام محورهای مواصلاتی این استان، آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند، اضافه کرد: تعداد 17 دستگاه آمبولانس و 12 دستگاه خودروی نجات در سطح استان تکمیل‌کننده خدمت رسانی عوامل این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانه است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: تیم‌های عملیاتی هلال احمر، به‌صورت 24 ساعته در پایگاه‌ها و پست‌های موقت و کشیک شعب برای ارائه خدمات آماده هستند و علاوه بر امدادرسانی به خودروها و آسیب‌دیدگان، خدمات دیگری از جمله توزیع بسته غذایی و اسکان اضطراری نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.
جلالی افزود: ضروری است رانندگان قبل از سفر با اطلاع کامل از وضعیت محورهای مواصلاتی و همراه داشتن تجهیزات متناسب با آن محورها سفر کنند و در صورت نامناسب بودن شرایط جوی، از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و هنگام رانندگی و عبور از مناطق برفگیر نیز حتماً زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.
وی تأکید کرد: مردم در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره 112 ندای امداد برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه‌روز تماس بگیرند.

شناسه خبر 65050